2023. 04. 21. - 11:00

Prediktív elemzés az ügyfélélményért - Mesterséges intelligencia a marketingstratégiában

Prediktív elemzés az ügyfélélményért - Mesterséges intelligencia a marketingstratégiában
Tagadhatatlan a mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepe az ügyfelek megszerzésében és megtartásában. Miként alkalmazható a vállalkozások marketingstratégiájában a fokozott ügyfélélmény érdekében?
A mesterséges intelligencia egyre elterjedtebb és jól hasznosíthatóbb a marketingstratégiák terén.
 
Cikkünk első részében a nagyértékű ügyfelek azonosításában nyújtott támogatásáról esett szó.
 
Az MI azonban prediktív elemzéssel az ügyfélélmény fokozásában is segíthet.
 
A mesterséges intelligenciát egyre gyakrabban használják az ügyfelek adataiból származó minták és betekintések azonosítására.
 
Ez lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy jobban megértsék az ügyfelek preferenciáit és hatékonyabban célozzák a kampányaikat.
 
A prediktív analitika alkalmazható a vevői szegmensek azonosítására, az ügyfél élettartamra vetített értékének mérésére, sőt, még az ügyfelek viselkedésének előrejelzésére is.
 
Idén, 2023-ban intenzívebbé válik a prediktív analitika, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy még nagyobb pontossággal előrejelezzék az ügyfelek igényeit és viselkedését.
 
Prediktív elemzés az ügyfélélményért - Mesterséges intelligencia a marketingstratégiában
Prediktív elemzés az ügyfélélményért - Mesterséges intelligencia a marketingstratégiában
 
A mesterséges intelligencia-támogatott prediktív analitika segítségével a marketingszakemberek kifinomult algoritmusokat használhatnak fel az ügyfelek magatartásának, ha úgy tetszik, megjósolására, s ezzel együtt a marketingstratégiák valós időben történő optimalizálására.
 
A vállalatok a mesterséges intelligencia által vezérelt prediktív analitikával személyre szabhatják a marketingkampányokat ügyfeleik egyedi igényei szerint, növelve ezzel a marketing hatékonyságát és az ügyfelek lojalitását.
 
Ezt szem előtt tartva, lássuk, hogyan használható a prediktív analitika marketingstratégiánk javítására 2023-ban.
 
1.Ügyfélszegmentáció alkalmazása
 
A prediktív analitikát lehet alkalmazni az ügyfelek vásárlási előzményei, preferenciái és egyéb viselkedése alapján történő szegmentálására. Ez felbecsülhetetlen azoknak a kis- és középvállalkozásoknak (de akár nagy cégeknek is), amelyek meg akarják célozni kampányaikat és személyre szabott élményt szeretnének nyújtani ügyfeleiknek.
 
2.A kampány teljesítményének javítása
 
Felhasználható a prediktív analitika a múltbeli kampányok hatékonyságának felmérésére, valamint a jövőbeliek felépítésének és bemutatásának előrejelzésére.
 
Hatékony lehet annak megértéséhez, hogy mely kampányok voltak sikeresek. Hasznos lehet az ügyféladatok felhasználása a nagy értékű szegmensek megcélzására, a prediktív elemzések alkalmazása az egyes szegmensek leghatékonyabb csatornáinak azonosítására, valamint az MI-alapú prediktív modellezés is, az ügyfelek viselkedésének előrejelzésére és a kampányok optimalizálására, a maximális hatás eléréséhez.
 
3.Személyre szabott ajánlások
 
A mesterséges intelligencia vezérelte algoritmusok segítségével termékeket és szolgáltatásokat ajánlhatunk az ügyfeleknek, múltbeli vásárlásaik, érdeklődési körük és viselkedésük alapján.
 
Ez segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy optimalizálják marketingstratégiáikat – azzal, hogy személyre szabott ajánlatokat, kedvezményeket és értesítéseket kapnak az új termékekről és szolgáltatásokról.
 
A mesterséges intelligencia támogatta analitika abban is segítségünkre lehet, hogy nyomon kövessük marketingkampányaink teljesítményét és valós idejű változtatásokat hajthassunk végre a jobb teljesítmény érdekében.
 
A cikket folytatjuk.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.