2025. 12. 06. - 08:00
Rekorddöntő volt az idei Black Friday a mesterséges intelligencia miatt
2025 karácsonya minden eddiginél élesebb versenyt hoz. Aki nem használ mesterséges intelligenciát, lemarad.
A 2025-ös év végi időszak olyan szinten megváltoztatta az e-kereskedelem dinamikáját, hogy szakértők szerint új digitális korszak kezdődött. A PYMNTS elemzése szerint idén csak az Egyesült Államokban rekordösszegű, 11,8 milliárd dolláros Black Friday-forgalmat produkáltak a vásárlók és ennek döntő részét a mesterséges intelligenciával működő vásárlási rendszerek generálták.
Ez nem amerikai sajátosság, mivel ez annak a globális átalakulásnak a része, amely 2025 karácsonyán Magyarországot is eléri. A hazai kkv-k most először férhetnek hozzá olyan fejlett eszközökhöz, amelyek korábban csak a multik privilégiumai voltak.
A PYMNTS forrása arról ír, hogy a mesterséges intelligencia-alapú forgalom 805%-kal emelkedett tavalyhoz képest. Ez megdöbbentő növekedés és azt jelzi, hogy a fogyasztók már nem keresgetni akarnak, hanem azonnal megkapni a legjobb ajánlatot. A magyar vállalkozások számára ebből egyértelmű következtetés vonható le: 2025 karácsonyán az nyer, aki gyorsabb, személyre szabottabb és egyszerűbb vásárlási élményt ad. A mesterséges intelligencia pontosan ezt biztosítja, méghozzá chatbotokkal, termékajánló rendszerekkel, intelligens remarketinggel és dinamikus árazással.

Kitört a karácsonyi e-kereskedelmi láz: A mesterséges intelligencia most mindent átír!
A karácsonyi szezon felfokozott versenye miatt a magyar kkv-knak különösen érdemes figyelniük arra, hogyan változtatják meg ezek az eszközök a fogyasztói szokásokat. A mesterséges intelligencia képes automatikusan felismerni a vásárlói szándékot, előre jelzi a lehetséges trendeket és millió adatelemzés alapján épít személyre szabott ajánlati rendszert. Ez a fajta intelligens támogatás nemcsak a konverziót növeli, hanem csökkenti a marketingpazarlást is, ami 2025-ben létkérdés a magas hirdetési költségek miatt.
A fizikai és digitális világ egyre szorosabban összekapcsolódik: a PYMNTS elemzése azt is kiemelte, hogy bár az online a legnagyobb szeletet viszi, sok vásárló még mindig a boltokban fejezi be a vásárlást.
A magyar kkv-knak tehát hibrid modellt kell alkalmazniuk. Az online mesterséges intelligencia ajánlja a terméket, a boltban pedig a személyes élmény adja meg a végső lökést. Aki összehangolja ezt a kettőt, nem csak forgalmat nyer, hanem márkahűséget is.
CS.SZ.

