2025. 08. 10. - 11:00

Sikeres B2B alapstratégia mesterséges intelligenciával? Külföldön megoldották!

Sikeres B2B alapstratégia mesterséges intelligenciával? Külföldön megoldották!

A Lucidworks friss kutatása szerint a B2B gyártók nemcsak többet fektetnek a mesterséges intelligenciába, de jobban is profitálnak belőle.

A legújabb globális mesterséges intelligencia benchmark felmérésből kiderült, hogy a B2B gyártó cégek látványos megtérülést könyvelhetnek el a mesterséges intelligencia használatával, miközben más iparágak még csak kísérleteznek. A Lucidworks kutatása több mint 1600 mesterséges intelligenciával foglalkozó vezető véleményét gyűjtötte össze és több mint 1100 vállalati weboldalt elemzett. Az eredmény: a gyártó vállalatok 68%-a 2025 év végéig tovább növeli mesterséges intelligencia-költségvetését.
 
A háttérben egyértelmű stratégia áll, mégpedig a „foundation-first” szemlélet. Ahelyett, hogy drága, trendi alkalmazásokra költenének, ezek a cégek az alapokat fejlesztették, tehát a keresőrendszereket, a nyelvi feldolgozást, az adatbiztonságot és a megbízható architektúrákat. Ennek eredményeképp most kétszer akkora konverziós növekedést tapasztalnak, mint azok, akik haladó, de instabil rendszerekkel kísérleteznek. Ahogy a Lucidworks vezérigazgatója, Michael Sinoway fogalmazott: „A B2B szektor elkerülte a mesterséges intelligencia-hype csapdáját, de néhol most ők aratják le a gyümölcsöket.”
 
 
kkv_b2b_torzs
B2B cégek, figyelem: a mesterséges intelligencia így hozza a legnagyobb megtérülést
 
A gyártók nemcsak stratégikusak, de pénzügyileg is fegyelmezettek, hiszen csak 23%-uk használ agentikus rendszereket, viszont a lényeges funkciókra, például keresőmotorra vagy többnyelvű termékkatalógusra, különösen ügyelnek. A felmérés szerint 52%-uk kínál többnyelvű szolgáltatást és 57%-uk alkalmaz fejlett vektoralapú keresést. Ezen túlmenően csak a magas kockázatú alkalmazásokhoz használnak prémium mesterséges intelligencia-modelleket, a mindennapi feladatokra nyílt forráskódú eszközöket vetnek be, ezzel is jelentősen csökkentve a költségeiket.
 
A növekedés ellenére aggodalmak is megjelentek az iparágban. Míg 2023-ban csupán a vezetők 10%-a tartotta „jelentős kockázatnak” a mesterséges intelligenciát, 2025-ben ez már 83%. A három legfőbb aggodalom a magas bevezetési költségek, az adatbiztonság és a válaszok pontossága. Ennek ellenére a legjobban teljesítő cégek – mint például a Microsoft, NVIDIA vagy HP – továbbra is bátran integrálják a technológiát, de felelősséggel és pontos értékelési rendszerrel.
 
A Lucidworks tanulmánya megmutatta, hogy nem feltétlenül azok profitálnak a legtöbbet, akik a legújabb mesterséges intelligencia eszközöket vetik be, hanem azok, akik tudatosan, stratégikusan és az alapokban erősen építik fel rendszereiket. A kkv-knak most itt a lehetőség, hogy ha most fektetnek be okosan a mesterséges intelligenciába, még beszállhatnak a következő ipari forradalomba, mielőtt végleg lehúzza a rolót az, aki lemarad.
 
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.