2025. 06. 19. - 10:00

SMS marketing + mesterséges intelligencia = eladás növekedés

SMS marketing + mesterséges intelligencia = eladás növekedés

Titkos fegyver a magyar webáruházak zsebében? SMS marketing mesterséges intelligenciával.

A magyar webáruházak számára a mesterséges intelligencia új szintre emelte az SMS marketing erejét. Ahelyett, hogy általános, tömeges üzenetekkel zaklatnák a vevőket, a mesterséges intelligencia mostantól valós idejű, személyre szabott ajánlatokat képes küldeni a vásárló viselkedése, érdeklődése és aktuális kosártartalma alapján. Egy jól időzített, tökéletesen megfogalmazott üzenet most többet jelent, mint egy egész kampány és az MI tudja, mikor és mit kell mondani.
 
A mesterséges intelligencia-alapú SMS rendszerek képesek szegmentálni a vásárlókat, megérteni a viselkedésmintákat és akár visszahozni azokat is, akik félbehagyták a vásárlást. A rendszer nemcsak azt figyeli, hogy ki mit tett a kosarába, hanem azt is, hogy milyen termékeket nézett korábban, milyen akciókra reagált és mikor szokott vásárolni. Ez alapján az MI képes olyan üzenetet írni, amitől a vevő azt érzi: „Ez rólam szól.”
 
A konverziós arány növekedése lenyűgöző: a hagyományos SMS kampányok 3-5%-os eredményéhez képest az MI-vezérelt üzenetek elérhetik a 15-20%-ot is – sőt, egyes iparágakban akár 30% fölé is mehet. A legújabb hazai tesztek szerint egy jól beállított mesterséges intelligencia rendszer 5-10 percen belül képes reagálni a felhasználói eseményekre (pl. kosárelhagyás), így az üzenet mindig friss, releváns és hatékony. Aki ma ezzel dolgozik, versenyelőnybe kerül, aki nem, elvérzik a remarketing harcmezőn.
 
 
sms_torzs
Így termel pénzt egyetlen SMS, ha mesterséges intelligencia küldi
 
A legjobb hír: ezek a rendszerek már magyar nyelven is elérhetők. Több hazai szolgáltató kínál mesterséges intelligencia-alapú SMS automatizálást, amelyek egyszerűen integrálhatók a legtöbb webshop motorhoz (Shoprenter, Unas, WooCommerce). A magyar nyelvű szövegalkotásban pedig ma már ott tartunk, hogy a vevő nem tudja megkülönböztetni az ember által írt üzenetet az MI által generálttól. Ráadásul a gép nem fárad, nem hibázik, és mindig tudja, mit mondjon, pontosan akkor, amikor kell.
 
A mesterséges intelligencia nem veszi el a marketinges munkáját, csak új szintre emeli azt. A kreativitás megmarad az embernél, de a kivitelezés sebessége, pontossága és hatékonysága többszörösére nő. Az SMS marketing újra reneszánszát éli, csak most már nem sablonos, hanem okos formában. 
 
 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.