A Google-nél a mesterséges intelligencia segítségével határozza meg a reklámok gyakoriságát

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás révén optimalizálná a Google a hirdetések megjelenését. A cél az, hogy javítsanak a hirdetések minőségén, megőrizzék a reklámok relevanciáját, de egyúttal biztosítsák a magas szintű felhasználói élményt is.
A Google tervei szerint az új eszköz a korábbi forgalmi mintákat felhasználva és analizálva készít prediktív modelleket, amelyek a Google hirdetéskezelői rendszereiben koncentrálódnak majd. Ez segít megbecsülni azt, hogy mennyire valószínű, hogy ugyanaz a felhasználó ugyanazokat a hirdetéseket látja különböző felületeken.
A YouTube-on is mesterséges intelligencia fogja optimalizálni a hirdetéseket
Sőt, optimalizálni lehet vele azt is, hogy milyen gyakran jelenjenek meg hirdetések olyan felhasználóknak, akik nem használnak harmadik féltől származó sütiket.A Google egyébként már jó ideje használja a gépi tanulást a hirdetéseiben, bár leginkább hirdetési javaslatok generálására, a felhasználók kereséseivel összefüggő ajánlások biztosítására, valamint videóajánlatok szolgáltatására.
Az új mesteréges intelligencia alapú fejlesztéstől azt várják, hogy a felhasználók személyes adatait - főként ugye a hirdetési preferenciáikat - biztonságosabban és hatékonyabban tudják majd kezelni. Végeredményben a felhasználók releváns, ám nem ismétlődő hirdetésekkel fognak találkozni, várhatóan ritkábban is, és sokkal inkább olyan környezetben, amelynél a tartalom és a hirdetés összhangban van.
- Varga Viktor -