A mesterséges intelligencia a vonatkéséseket is képes csökkenteni

A Toshiba által kifejlesztett, mesterséges intelligencia alapú megoldását olyan komplex, összetett vasúti hálózatokkal rendelkező országokban alkalmazzák majd, mint például az Egyesült Királyság. A technológia olyan tényezőket analizál, mint például a vasúti pályaviszonyok, a vonat felépítése vagy éppen az állomásokon töltött idő, és mindezt arra használja fel, hogy optimalizált menetrendet készítsen.
Angliában már a vonatkéséseket csökkentik
a mesterséges intelligenciával
A Toshiba szerint a teszteken bebizonyosodott, hogy a mesterséges intelligencia több mint 10%-kal képes csökkenteni a késések kockázatát. A japán cégóriás már szerződést is között a brit Greater Anglia vasúttársasággal, az új típusú menetrendeket pedig már akár jövő májusban be is vezethetik.
Ez a társaság szolgálja ki Anglia délkeleti részének vasúti forgalmát, beleértve Londont és annak agglomerációját. 180 állomásról naponta 350.000 utast szállítanak, így ennyi ember használhatja ki a mesterséges intelligencia által javított menetrend előnyeit a jövőben.
A Toshiba az angliai debütálástól azt várja, hogy világszerte számos kis és közepes méretű vasúttársaság fog érdeklődni a technológia iránt a közeljövőben. Sőt, ha vonatokon beválik a rendszer, akkor később más közlekedési és szállítási eszközökön is alkalmazhatják, mint például hajókon, repülőgépeken vagy buszokon.
- Varga Viktor -