A mesterséges intelligencia az oktatásban

A mesterséges intelligencia az oktatási területeken is megjelenik: néhol a pedagógus munkáját segíti, néhol pedig helyette dolgozik. Megfigyeli a diákok aktivitását és olyan következtetéseket von le, melyek pontosan meghatározzák a diákok eredményeit.

Nagy segítség lehet egy bizonyos program is, az automatikus esszé-pontozó, mely alapján a gépek megértik a szöveget és ezáltal dolgozatokat, esszéket javítanak. Ezen kívül a gépek képesek képi alapon is osztályozni. A matektanár készít egy képet a diákok matematika dolgozatáról, ahol egyenlőségeket kellett számolniuk, és a gép osztályozza azt. Így a pedagógus időigényes munkáját átveszi egy mesterséges intelligencia, ami sokkal rövidebb idő alatt végzi el a munkát, így hatékonyabb is lesz.
Az osztályozáson felül nagyon fontos a diákok számára a megfelelő visszajelzés is. Néhány diák zavarban lehet diáktársai vagy a tanár személye előtt, azonban ez a viselkedés nem mutatkozik meg akkor, amikor gépekhez kell beszélnie. A mesterséges intelligenciával ellátott gépek képesek az azonnali, megfelelő visszajelzésre, értékelésre.
A mesterséges intelligencia használata az oktatás területén még alig elterjedt, azonban mégsem teljesen idegen dolog számunkra. Az automatikus esszé-pontozó rendszer már gyakorlatban van egyes intézményekben. Hatalmas a jelenre és jövőre való hatása, hatékonyabb és gyorsabb eredményeket érhetünk el vele, elterjedése az oktatásban megsokszorozódhat ezáltal.