2022. 08. 26. - 08:38

A neurológiai rendelések várólistáját csökkentheti a mesterséges intelligencia

A neurológiai rendelések várólistáját csökkentheti a mesterséges intelligencia
A Liverpoolban működő The Walton Centre a Tata Consultancy Services-szel együttműködve több forradalmi digitális technológiát is alkalmazni kezdett, köztük egy olyan mesterséges intelligencia alapú chatbotot, amely a neurológiai rendelések várólistáját csökkentheti.

A The Walton Centre NHS Foundation Trust egy informatikai beszállítóval, a A Tata Consultancy Services-szel (TCS) együttműködve a legújabb digitális technológiákat alkalmazza működésében. Első közös projektjüken egy mesterséges intelligencia alapú chatbotot fejlesztenek ki a szakemberek munkaterhelésének és a betegek várakozási idejének csökkentése érdekében.

A chatbot a neurológus szakorvosok korai információgyűjtési munkájának egy részét fogja elvégezni, időt takarítva meg nekik, továbbá a betegek konzultációs idejét is optimalizálja.

A liverpooli kórház neurológiai, idegsebészeti, gerincgyógyászati és fájdalomcsillapítási szolgáltatásokat nyújt, és átlagosan három hónapos várakozási idővel kell számolni a szakorvosokhoz való időpontra.

A mesterséges intelligencia alapú chatbot prototípusa felhő-natív technológiákat és társalgási MI-t fog használni. Képes lesz interakcióba lépni a betegekkel, miután beutalták őket a kórházba, és kérdések segítségével információkat gyűjt a tüneteikről.

A válaszokat a kórelőzményekkel együtt a klinikusok áttekinthetik a rendelések előtt, ami lehetővé teszi számukra a korai értékelést. A chatbot tehát abban fog különösen hasznos támogatást nyújtani, hogy a nagy igénybevételnek kitett szakorvosoknak ne kelljen az első találkozáskor feltenniük a kérdéseiket.

Hatékonyabbá teszi a kórházi dolgozók munkáját a mesterséges intelligencia alapú chatbot
Hatékonyabbá teszi a kórházi dolgozók munkáját a mesterséges intelligencia alapú chatbot

A betegeket gyorsítottan fogják tudni kezelni, ha a tanácsadó úgy ítéli meg, hogy ez lehetséges, továbbá a klinikus által kapott információk alapján útmutatást lehet adni a tünetek enyhítésére. A betegek megfelelő tájékoztatást kapnak majd arról is, hogyan készüljenek fel az első találkozóra.

Anita Krishnan neurológus szakorvos, a The Walton Centre neurológiai részlegének klinikai igazgatója elmondta, hogy a technológia ma már hatalmas szerepet játszik az orvostudományban. "Izgalmas a TCS-sel együttműködve egy új, mesterséges intelligencián alapuló megoldást létrehozni, amely segíteni fogja a betegeinket" - mondta.

Krishnan hozzátette, hogy a chatbot-rendszer potenciálisan kiterjeszthető az orvostudomány más területeire is. "Szorosan együttműködünk a TCS-sel és más szakosodott partnereinkkel annak érdekében, hogy az új megoldás eredményes és biztonságos legyen, valamint javítsa a hatékonyságot, végső soron pedig a betegek állapotát" - magyarázta.

Shalini Mathur, a TCS brit közszolgáltatásokért felelős üzletágvezetője kifejtette: "Ezek a technológiák és megoldások segítenek csökkenteni a betegek várakozási idejét, miközben javítják a szakorvosok termelékenységét. Mindez mintát teremt a hasonló digitális innovációhoz más klinikai környezetben is."

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.