2022. 01. 21. - 08:31

Átvehetik a robotok az emberek szerepét a kiszolgálásban a McDonald's-nál

Átvehetik a robotok az emberek szerepét a kiszolgálásban a McDonald's-nál
Közeledik az ideje annak, hogy a világ egyik legnépszerűbb gyorsétterem-láncában a mesterséges intelligencia vegye fel a rendeléseket. A Prestóval kötött partnerség révén a McDonald's 267 étteremben tervezi telepíteni az MI-alapú hangalapú asszisztenst - elsőként az autós kiszolgáló egységekben.

A Presto MI-hangasszisztensének fő erőssége, hogy automatizálja a beszédfelismerést az éttermekben, így használható autósbüfékben, kioszkokban és más helyeken egyaránt. A vállalat szerint az eszköz több mint 95%-os pontossággal rendelkezik, és akár háromszorosára növelheti a munkatermelékenységet. A társalgási MI-technológia képes üdvözölni a vendégeket, felvenni a rendeléseket és továbbítani azokat az értékesítési pontok (POS) rendszereibe.

Egy tavalyi kísérleti program során a Checkers & Rally's étteremlánc már megállapította, hogy az MI-hangalapú asszisztens 98%-os pontossággal vette fel a drive-thru rendeléseket, és nem volt szükség az étterem alkalmazottainak beavatkozására. A rendszer még a különböző vásárlói akcentusokat is tudta kezelni.

A Checkers & Rally's nem az első vállalat, amelyik mesterséges intelligenciával működő drive-thru rendszert tesztel vagy használ. A McDonald's a Dynamic Yield segítségével személyre szabta a drive-thru élményt gépi tanulás és mesterséges intelligencia segítségével, 2021-ben pedig sikeresen tesztelték a hangos rendelési technológiát Chicagóban.

Elsőként az autós éttermekben vethetik be a mesterséges intelligencia alapú kiszolgálót
Elsőként az autós éttermekben vethetik be a mesterséges intelligencia alapú kiszolgálót

A mesterséges intelligenciával működő hangalapú asszisztensek növekedését több tényező is elősegíti a drive-thrukban. Az első a Covid-19 világjárvány, amely arra ösztönözte a vásárlókat, hogy a vírusnak való kitettségtől való félelem miatt inkább az autós részt használják az éttermek helyett. Az ügyfelek jobban érzik magukat, ha egy beszélő dobozon keresztül rendelnek, mint egy lélegző emberen keresztül, aki esetleg beteg lehet.

Bár a drive-thruk ma már az éttermekben leadott rendelések 41%-át teszik ki, lassabbak és kevésbé pontosak, mint a korábbi években. Ennek részben az az oka, hogy egyre többen használják őket, részben pedig a munkaerőhiány, ami miatt a megnövekedett igény kevésbé elégíthető ki. A National Restaurant Association felmérése szerint az éttermek üzemeltetőinek 78%-a nem rendelkezik elegendő alkalmazottal, a gyorséttermek 61%-a pedig azért zárta be étkezőhelyiségét, mert nem volt elég munkatárs.

Ahogy a várakozási idők, úgy a hibák száma és a munkaerőhiány is emelkedik. Egyes éttermek kezdenek úgy tekinteni az MI-re, mint szükségszerűségre, egyúttal lehetőségre, hogy a dolgozók és a gépek együttműködjenek, ahelyett, hogy egymást helyettesítenék. Mivel pedig nincs elég dolgozó az összes jelenlegi feladat elvégzéséhez, a mesterséges intelligencia hatékony megoldást kínál, amivel egyre többen élnek is.

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.