2025. 10. 13. - 08:20
Cipőt és ruhát is felpróbálhatóvá tesz a mesterséges intelligencia

A Google mesterséges intelligencia-alapú virtuális ruhapróba-eszköze immár több országban is elérhetővé válik – mi több, mostantól cipőket is fel lehet próbálni.
Nagy hírrel állt elő a Google: megérkezett mesterséges intelligencia-vezérelt funkciója, amely lehetővé teszi a ruhák virtuális felpróbálását – ezt immár az ausztrál, kanadai és japán felhasználók számára is megoldotta.
A technológiai óriás azt is bejelentette, hogy a funkcióval mostantól a cipők virtuális felpróbálására is van mód. A működése lényege: a felhasználókat fotó feltöltésére kéri, hogy lássák, hogyan mutatnának rajtuk a ruhák, valamint a különböző cipők.
A cipők virtuális felpróbálásához a terméklistára kell kattintani a Google-on, ahol kiválasztható a „Próbáld fel” gomb, majd egy teljes alakos fotót kell megadni magunkról.
Néhány másodperc múlva a listán szereplő cipőket meg is tekinthetjük a saját digitális változatunkon. A felhasználók a képet lementhetik vagy megoszthatják másokkal.
Az újdonsággal a Google 2 hónappal azután állt elő, hogy bevezette a virtuális ruhafelpróbálás lehetőségét mesterséges intelligenciával. Olvasd el: Mesterséges intelligencia-bevásárlás: virtuális ruhapróbát indított a Google

Cipőt és ruhát is felpróbálhatóvá tesz a mesterséges intelligencia
Noha a vállalat korábban már kínált virtuális felpróbálási technológiát, a korábbi funkciók a termékeket különböző alkatú modellek testén mutatták meg.
Az új mesterséges intelligencia funkcióval azonban a Google megoldotta, hogy mindenki a saját teste virtuális másán próbálhatja fel a ruhákat.
A Google más módokon is befektet a virtuális felpróbálásba: idén júniusban elindított egy kísérleti alkalmazást, a Doppl-t, amely mesterséges intelligencia segítségével vizualizálja, hogyan mutatnának rajtunk a különböző ruhák.
Bár a virtuális felpróbálási funkció - mely most már cipőket is tartalmaz – és a Doppl ugyanazon generatív mesterséges intelligencia technológiával működik, a Doppl célja, hogy a vásárlók még mélyebbre merülhessenek a virtuális felpróbálásban és segítse őket személyes stílusuk kialakításában.
A Doppl ráadásul mesterséges intelligencia-generált videókat is készíthet, így a felhasználók jobban megtapasztalhatják, hogyan mutatna rajtuk a ruha a valóságban.
Érdemes azonban tudni: nem a Google az egyetlen vállalat, amely elindította a virtuális felpróbálási technológiát - az Amazon és a Walmart hasonló funkciókat vezetett be a közelmúltban – tudatta a techcrunch.com.
B.A.