2018. 02. 22. - 11:50

Cora, a digitális ember

Cora, a digitális ember

A londoni National Westminster Bank mesterséges intelligenciát tesztel: Cora egy "digitális ember", amely képes válaszolni az ügyfelek kérdéseire. A bank szerint a fejlesztés teljesen élethű és képes lesz helyettesíteni a banki alkalmazottakat.

Cora kifejlesztésben részt vett egy új-zélandi cég is, amely az Avatar és a King Kong digitális karaktereinek létrehozásában is közreműködött. Cora egyelőre egyszerű kérdésekre képes válaszolni: elvesztettem a kártyámat, hogyan vehetek fel jelzáloghitelt és hogyan tudok bejelentkezni az online fiókomba? A NatWest szerint a mesterséges intelligencia nagyban csökkentheti a várakozási időt, a jövőben pedig további kérdésekkel bővíthető ki, felismerheti az emberi reakciókat és érzelmeket is.

 

Cora egyelőre egyszerű kérdésekre képes válaszolni

 

Míg sokan izgatottak amiért a mesterséges intelligencia forradalma egyre nagyobb teret nyer magának, addig sokan azért aggódnak, hogy a banki alkalmazottak több mint 70 százaléka állás nélkül marad. Ez a félelem nem ok nélküli, hiszen az adminisztratív feladatokat egy professzionális technológia hiba nélkül is elvégezheti, míg az ember figyelme elkalandozhat.

 

Cora, a digitális ember a NatWest Bank új alkalmazottja

Cora csak kisegíti majd a banki személyzetet, nem veszi át a helyüket

 

A NatWest ragaszkodik ahhoz az álláspontjához, hogy Cora csak kisegíti majd a személyzetet, nem pedig átveszi a helyüket. Amíg Cora megválaszolja az egyszerűbb kérdéseket, addig a bank többi alkalmazottja az összetettebb problémákra, kérdésekre tud figyelni, illetve Cora a munkaidőn túl is készenlétben áll.

 

A fejlesztés még kísérleti fázisban van, de a bank abban reménykedi, hogy már idén újabb szintre léphetnek, hiszen Cora nem csak helyben tud segíteni: elérhető lesz a laptopokon és okostelefonokon is, így az ügyfelek otthonról kényelmesen igénybe vehetik ezt a szolgáltatást. A NatWest-nek nem ez az első ilyen technológiája, úgy egy éve indította el Cora chat formáját, ahol az ügyfelek online, írásban tehetik fel a kérdéseiket.

 

 

Az új-zélandi cég, a Soul Machine a mesterséges intelligenciát kutatja ideggyógyászokkal, pszichológusokkal és művészekkel, mindezt csúcstechnológia keretében. Céljuk, hogy létre hozzanak egy olyan digitális embert, melynek érzelmei, reakciói és véleménye van.

 

/T.D.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.