2019. 03. 28. - 15:00

Digitális átállás – ez javasolt a kis- és középvállalkozásoknak

Digitális átállás – ez javasolt a kis- és középvállalkozásoknak

A mesterséges intelligencia rendkívüli térhódítása miatt a kis- és középvállalkozások is felkészítésre várnak. Nem könnyű megítélni, hol is kezdjük, ha változtatásról van szó. Íme egy praktikus megközelítés.

Hogyan készülhetnek fel a kis- és középvállalkozások a mesterséges intelligencia térhódítására? Néhány tévhitet érdemes eloszlatni ennek kapcsán. Az első az, hogy a digitális átállás nem azt jelenti: legyen weboldalunk vagy lehessen rendelni online és nem is csupán egy új marketing fogás.Az sem igaz, hogy ez csak nagyvállalatoknál valósítható meg, a kis- és középvállalkozásoknál ugyanúgy megoldható.
 
 
A digitális átalakítás valójában a legújabb technológiák bevezetése a folyamatok egyszerűsítése, a szolgáltatások és termékek fejlesztése és bővítése érdekében, valamint az eredmények újragondolása végett.
 
Minden iparágban használják a technológiát, hogy megváltoztassák, ahogyan a dolgozók végzik munkájukat, illetve ahogyan a kollégák együttműködnek egymással és alakítják a vásárlói tapasztalatokat, frissítik adatkezelésüket, tárolási képességeiket és csökkentik a hackereknek és más biztonsági kockázatoknak való kitettségüket.
 
A kis- és középvállalkozásoknak igen fontos felkészülni a mesterséges intelligencia használatára
A kis- és középvállalkozásoknak igen fontos felkészülni a mesterséges intelligencia használatára
 
Erőfeszítéseik kézzelfogható hatást gyakorolnak: aki a digitális átállásban élen jár, a Bain & Company cég kutatása szerint 14 százalékkal növelte teljesítményét 2015 és 2017 között, megduplázva azt. A vezetők 83 százaléka növelte az árrést ebben az időszakban, míg az iparágban lemaradóknak kevesebb mint fele tette ezt.
 
Az informatikai kutató cég arra is kitért, hogy a kis- és középvállalkozások 18 százaléka nem indított el semmilyen digitális átalakítási kezdeményezést.
 
Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek még a digitális átalakulás kezdetén járnak, a következőket tanácsolják:
 
1)Működjenek együtt a szervezeten belüli, érdekelt felekkel. Kulcsfontosságú megérteni, hogy a digitális átalakulás nemcsak egy informatikai projekt, hanem az egész vállalkozás alapvető átalakítása.
 
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vállalkozás előszöris tekintse át a büdzséjét. A megfelelő forrás hiánya egyike a legnagyobb gátaknak az átalakulás előrehaladásában.
 
Tegyük fel, hogy egy vállalkozás e-kereskedelmi platformja nehézkes és zavaró a felhasználók számára, visszatartva számos potenciális vásárlót attól, hogy valóban vegyen náluk valamit. Egy ilyen platform átalakítása bizony sokat profitálhat a marketing és az eladás terén – ilyen esetben nagyon is megérné előteremteni az átalakítás előzetes költségeit.
 
Az informatikai részlegek önmagukban nem tudják teljesíteni az IT-fejlesztések teljes költségét, amelyek az üzletet továbblendítik. Vezetőiknek tehát kötelességük, hogy kapcsolatokat építsenek ki szervezetekkel, s továbbadják az üzenetet, hogy a digitális átalakulás az egész vállalkozást segíti.
 
2)A szervezeteknek a digitális transzformációs projektekből származó adatok értékére kell összpontosítaniuk.
 
Erre egyszerű példa, hogy amikor egy kávézóban vagy boltban Wi-Fit használnak az ügyfelek, egyúttal arról is adatot szolgáltatnak, hogy milyen hosszú ideig tartózkodtak az üzletben, miket böngésztek vásárlás vagy evés közben. Ezeket az adatokat pedig fel lehet használni a termékekkel kapcsolatos döntésekhez és ahhoz, hogyan lenne célszerű visszacsábítani a vevőket a boltba.
 
Nagyon fontos azokra az adatokra koncentrálni, amelyek segítenek megérteni, mit szeretnének a vevők, a partnerek, a dolgozók – s ennek alapján készíteni termékeket, valamint folyamatokat azok értékesítéséhez.
 
Lényeges fontosságú az is, hogy az üzleti rendszeren belül segítsük a kommunikációt.
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.