2025. 01. 27. - 08:40
Félhetnek az ügyvédek? - Jogi szolgáltatásokat alakít át a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia a jogi szolgáltatások terén is hatékony segítséget nyújthat. De hogyan és milyen hatással lehet ez az ügyvédekre?
Jogi szolgáltatások terén is segítséget jelenthet ma már a mesterséges intelligencia.
Mielőtt azonban az ügyvédek tartani kezdenének tőle, érdemes tudni, hogy a mesterséges intelligencia nem helyettesíti őket – felhatalmazza viszont arra, hogy jobban összepontosíthassanak a stratégiára, az érdekképviseletre és a tárgyalásokra.
A rutin és ismétlődő feladatokat ugyanis az MI képes kezelni.
Mi a teendő az ügyvédek mellett a mesterséges intelligencia számára?
Az ügyvédek szerepe radikálisan másképp nézhet ki 2025-re az MI-nek köszönhetően.
A LexisNexis kutatása szerint az Egyesült Királyság jogászainak 82 százaléka vagy már használja a generatív mesterséges intelligenciát, vagy aktívan tervezi annak alkalmazását. Olvasd el: A GMI a jogi szektort is átalakítja

Félhetnek az ügyvédek? - Jogi szolgáltatásokat alakít át a mesterséges intelligencia
Ez a szám 2025-ben csak növekedni fog. Mindez nem csupán az új eszközök bevezetéséről szól, hanem a munkafolyamatok újragondolásáról és a mesterséges intelligencia kihasználásáról is, a pontosság és a termelékenység érdekében.
Túllépés a hagyományos modellen
A 2025-ös évben alapvető elmozdulás következik be a hagyományos SaaS-modelltől, ugyanis fejlődnek a jogi vállalkozások új technológiákkal kapcsolatos elvárásai.
Az emberek manapság azt várják, hogy ha kérdéseket tesznek fel a technológiának, azokra különféle forrásokból választ kapjanak. Ez azonban nem újdonság, erre évek óta van lehetőség hangasszisztensekkel.
A mesterséges intelligencia azonban ezt mostanra jóval okosabbá tette. A generatív MI térnyerésével a chat-felületek egyre népszerűbbek a hagyományos webes alkalmazásokkal szemben.
Mostantól a technológiával lehetőség van a munkafolyamat egyes elemeinek a kezelésére – az NDA-k áttekintésétől a megfelelőségi ellenőrzésekig –, s akár olyan egyszerű kérdéseket is feltehetnek a szakemberek, mint például „mutasd a nyereséget és veszteséget” egy adott hónapban.
Vagyis, a SaaS-szolgáltatóknak érdemes gyorsan fejlődniük, vagy lemaradnak.
A hagyományos SaaS-modellnek képes volt szabványosítani a megoldásokat, de nem tudott alkalmazkodni a jogi szakemberek rendkívül speciális igényeihez.
Nőnek az igények arra, hogy több munkát oldjon meg az MI
A cégek 2025-re várhatóan már nem elégszenek majd meg olyan eszközökkel, amelyek csak a munkafolyamat-problémáik 10 százalékát oldják meg és komoly oktatást igényelnek.
Ehelyett a szabadalmaztatott, nyílt forráskódú, beszerezhető modellek kombinációja felé fordulnak.
Mindez egy generatív, mesterséges intelligencia által vezérelt felületet táplál, amely komoly lehetőséget ad az ügyvédeknek, csökkenti az adminisztratív feladatokra fordított időt és lehetővé teszi számukra, hogy gyorsabb és hatékonyabb eredményeket érjenek el az ügyfeleik számára.
A cikket folytatjuk.
B.A.