2018. 09. 21. - 15:58

Felkészültebbek a digitalizációra a magyar cégek

Felkészültebbek a digitalizációra a magyar cégek
Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2018-as digitalizációs kutatás eredményeit bemutató sajtótájékoztatón elmondta: a magyar cégek összetettebben látják és felkészültebbnek érzik magukat a digitalizációra, mint két éve.
A megkérdezett vállalatok többsége úgy látja, hogy a digitalizáció továbbra is versenyelőnyt jelent a hazai és a regionális piacon. A digitalizáció a növekedés hajtóereje, segítségével a vállalatok hatékonyabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá tehetik működésüket, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci környezetben. A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre pedig azok tudnak majd szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó számos új üzleti lehetőséggel - húzta alá a vezérigazgató.
 
 
Felkészültebbek a digitalizációra a magyar cégek
A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre azok tudnak majd szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó számos új üzleti lehetőséggel
 
 
Madar Norbert, a GKI Digital kutatásvezetője elmondta, hogy a magyar közép- és nagyvállalatok digitalizációs indexe 2018-ban 3,5-ös értéket ért el az ötfokozatú skálán, a 2016-ossal megegyezően. Hozzátette: változott ugyanakkor a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez. Az ágazatok közül a magas fokú digitalizáltság versenyelőnyként az energiaszektorban jelenik meg a legjobban, a szereplők 30 százaléka közepes, 64 százaléka nagy versenyelőnyt tulajdonít a digitalizációnak - mondta az elnök-vezérigazgató.
 
 
Madar Norbert rámutatott: a digitalizáció alatt a megkérdezettek többnyire a szervezet meglévő szoftvereinek összekapcsolását, hálózatban való kezelését, illetve a digitális adatgyűjtést és adatelemzést értik, ami a korábbinál összetettebb látásmódot mutat. Tízből hét cég szerint a digitalizációt leginkább a munkaerőhiány hátráltatja, ami minden ágazatban megjelenik. Emellett az anyagi feltételeket is ide sorolták, ugyanakkor a szervezetek rugalmatlansága csökkent. A GKI Digital lakossági kutatásában a válaszolók a navigációs térképet, az online médiát, a digitális fotóalbumot, valamint a jegyvásárlást emelték ki, ahol a leginkább elterjedt a digitalizáció.
 
Felkészültebbek a digitalizációra a magyar cégek
A válaszolók a navigációs térképet, az online médiát, a digitális fotóalbumot, valamint a jegyvásárlást emelték ki, ahol a leginkább elterjedt a digitalizáció
 
 
A Siemens Zrt. megbízásából a GKI Digital mintegy 500 magyar kis-, közép- és nagyvállalat körében készített reprezentatív felmérést. A kutatásban a Siemens számára releváns öt ágazatban - energia, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés - tevékenykedő cégeket vizsgálták és idén a közép- és nagyvállalatok mellett a kisvállalati szektort is bevonták. 

MTI/Takács Dalma

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.