2018. 06. 14. - 09:15

Hiányszakmák is létrejönnek a mesterséges intelligencia miatt

Hiányszakmák is létrejönnek a mesterséges intelligencia miatt

A mesterséges intelligencia térnyerése sokak számára jelentheti azt, hogy munkaköre megszűnik – egyes szakmák valóban eltűnhetnek, de újak is keletkeznek, melyek már most hiányszakmának számítanak.

Az emberek jó része tart attól a mai modern, hihetetlenül gyors tempóban fejlődő világban, hogy munkáját elveszik majd a robotok. Való igaz, hogy egyes szakmák óhatatlanul okafogyottá válhatnak az automatizálás hatására, ám arról kevésbé esik szó, hogy újak is létrejönnek.
 
Bizonyos területeken különösen nagy szükség van új emberekre. Ilyen a marketing is, amely terén egyébként a mesterséges intelligencia leggyorsabban fejlődik. A vásárlók szokásainak elemzése, a vevők megfelelő informálása, ellátása elképesztő adathalmazzal jár együtt. Ennek a feldolgozását a mesterséges intelligencia segítségével az ügyfélkapcsolat-kezelő (customer relationship manager – CRM) szoftver, amelyhez azonban nagyon fontos egy szakember is, a folyamat menedzselése miatt – írta meg a hirado.hu.
 
A CRM-menedzserekre nagy szükség lenne - akik a mesterséges intelligencia segítségével dolgoznak
A CRM-menedzserekre nagy szükség lenne - akik a mesterséges intelligencia segítségével dolgoznak
 
A hatalmas mennyiségű adathalmazt karban is kell tartani, ebből a célból tehát szükséges egy CRM-menedzser. Belőle azonban hiány van.
 
Már a magyar piacon is igen fontos lenne jó néhány ilyen szakember, ám a pozíció betöltéséhez szükséges tudással nagyon kevesen rendelkeznek.
Minderről Damjanovich Nebojsa, online marketing szakértő, a képzés szervezője beszélt a hirado.hu-nak.
 
Mitől alakult ki a hiány?
 
A CRM-rendszerek szerepe napjainkra felértékelődött. A technológia fejlődésének köszönhetően széleskörben elérhető is, s bár a CRM-szoftverek korábban is léteztek, drágák voltak, ezért többnyire csak a multinacionális vállalatok vették meg őket. Szakemberképzést pedig nem folytattak, azt a szoftver mellé kapták a cégek, szintén magas összegért.
 
Vagyis, jelenleg a piacon csak azok a szakemberek elérhetőek, akiket már korábban a nagyvállalatok tanítottak meg. Most pedig egymástól próbálják elcsalni a CRM-menedzsereket a cégek, hiszen azon a kevés szakemberen kell osztozni – összegezte a problémát Damjanovich.
 
Magyarországon most az Edutus Főiskola, együttműködve a piac meghatározó szereplőivel, első alkalommal indít CRM-menedzser képzést. Részt vesz benne az SAP, a Salesforce, a Zoho, a Microsoft, valamint a magyarországi MiniCRM szakemberei. A képzés időtartama két szemeszter, s ennek során a leginkább elterjedt CRM-rendszerek kezelését sajátítják el. Nemzetközi szinten is versenyképes tudást szereznek – írta meg a hirado.hu.
 
 
László Adrienn

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.