2018. 07. 23. - 09:35
Kis, kompakt robotfutár viszi a csomagokat Kínában
A Zhen Robotics által kifejlesztett, mesterséges intelligenciát használó futár már bevethető a csomagok kiszállítása terén – melyekből naponta 100 milliót visznek házhoz Kínában.
Olyan, kerekeken futó robotot dolgozott ki a Zhen Robotics, amelyet már lehet alkalmazni a napi szintű csomagszállításban.
A kínai vállalat mesterséges intelligenciával működő járműve nem nagyobb egy átlagos utazóbőröndnél, „kis sárga lónak” is becézik. A robotot a svájci, Zürichben levő szövetségi technikai intézet, valamint a londoni Imperial College támogatásával fejlesztették ki – ezek működtek együtt a Tsinghua Egyetemmel és az Alibaba céggel, amely jól ismert óriás az e-kereskedelemben.
Mesterséges intelligencia: robotfutár viszi a csomagokat Kínában
A Zhen Robotics mesterséges intelligencia-vállalatnak vallja magát, mely precíziós navigációs technológiát fejleszt a robotok számára, ennek keretében vezérlési- és a környezeti modellezési technológiát. Ezek szükségesek ahhoz, hogy a mély tanulás segítségével a robot azonosítsa a gyalogosokat vagy a veszélyes tárgyakat, s biztonságosan elkerülje azokat.
Az AFP-nek nyilatkozva a Zhen Robotics alapítója és vezetője, Liu Zhiyong elmondta: a kis sárga robotot azért alkották meg, hogy segítsenek a cégeknek megküzdeni az egyre növekvő kiszállítási igénnyel – mivel nagyon sokan vásárolnak online.
Liu megjegyezte: „Jelen pillanatban naponta 100 millió csomag kerül kiszállításra az országban. A jövőben ez akár egymilliárdra is ugorhat. Nincs annyi szóba jöhető munkás, aki képes lenne ezzel a mennyiséggel megküzdeni – szükségünk van robotokra ahhoz, hogy betöltsék ezt az űrt. Ezzel nem mellesleg a költségeket is csökkentjük.”
A robotfutár praktikus, de az ajtóhoz még nem jut el közvetlenül
A 30 kilós jármű állítólag 12 kilométer/órával halad, 24 órán át működik töltés nélkül. Kamerák biztosítják megfelelő haladását, valamint radar és GPS. Ma már naponta szállít az embereknek innivalót, gyümölcsöt, rágcsálnivalókat – egyetlen hátránya, hogy az ajtóig közvetlenül nem tud elmenni, de gyors és hatékony.
A robotot okostelefon applikációval lehet igénybe venni, itt lehet a terméket kiválasztani és fizetni. A rendelést alkalmazott veszi fel és pakolja a robotba a kért árut.
László Adrienn