2018. 01. 23. - 08:40

Könnyebb volt a robotnak a vizsga, mint az embernek

Könnyebb volt a robotnak a vizsga, mint az embernek

Nehéz olvasási vizsgán szerepelt jobban a mesterséges intelligencia, mint az ember. A kínai Alibaba és az amerikai Microsoft terméke egyaránt jobban teljesített.

Chatrobotokat manapság több internetes vállalat is használ. Ezek a robotok tulajdonképpen algoritmusok, amelyek az ügyfélszolgálatos szerepét töltik be.

A kínai és amerikai fejlesztők új robotjaival 2018 január közepén a különös nehézségűnek tartott Stanford Szövegértelmezési tesztet végeztették el. A teszt 100 ezer kérdést tartalmaz.

Az algoritmusok válaszait ezután összevetették az átlagos emberi megoldásokkal – s kiderült, hogy mindkét robot egyforma jól teljesített, fej fej mellett – de jobban, mint az ember.

Néhány százalékpont a különbség csupán, a „csata” mégis a robotok javára dőlt el.

Úgy tűnik, Amerika és Kína csap össze a 150 milliárd dollár értékű mesterséges intelligencia piacon.

A Financial Times azt jósolja, hogy Kína még meg is előzheti az Egyesült Államokat, használva a 730 millió online felhasználó által naponta szolgáltatott adatokat.

Őket erősíti az is, hogy a kínai cégeket a kormány is támogatja a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén.

A robotok kiemelkedő teljesítménye egyébként arra is utal, hogy bizonyos munkakörökben a robotok átvehetik az ügyfélszolgálatosok munkáját.

B.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.