2019. 02. 05. - 09:30

Mesterséges intelligencia keresi a ruhákat a boltban

Mesterséges intelligencia keresi a ruhákat a boltban

Bevetette a mesterséges intelligenciát a Marks & Spencer webáruház: ennek segítségével jóval egyszerűbbé vált a különféle modellek megtalálása.

Style Finder néven új funkció érhető el az ismert áruházlánc weboldalán: a Marks & Spencer lehetővé tette látogatói számára, hogy képeket töltsenek fel arról, milyen jellegű ruhát keresnek, a mesterséges intelligencia szoftver pedig megtalálja az ezekhez hasonló saját termékeket az oldalon.
 
Amennyiben valaki gyakran vásárol online, jól tudja, hogy olykor kimerítő görgetni az oldalakon és keresgélni, míg rálel egy neki való darabra.
 
Ez azonban a Marks & Spencer-nél már alkalmazott újítással megváltozott – az MI-vel működő funkció képes arra, hogy ha például megtetszett egy felső egy magazinban, annak képét fel tudjuk tölteni a webáruház oldalára és a Style Finder hasonló terméket keres az M&S kínálatában.
 
A vásárlók jóval egyszerűbben megtalálhatnak egy keresett árut a mesterséges intelligencia segítségével
A vásárlók jóval egyszerűbben megtalálhatnak egy keresett árut a mesterséges intelligencia segítségével
 
Az eszköz a mesterséges intelligenciát a ruhák azonosítására használja, melyeket a képeken lát és kilistázza az ahhoz hasonlító modelleket.
 
A vásárlók megadhatnak méretet, árat és színt is a keresés szűkítése céljából. A legjobb az egészben pedig az, hogy a folyamat csupán 10 másodpercet vesz igénybe.
 
Jim Cruickshank, az M&S Digitális Termék és UX részlegének vezetője elmondta: tisztában vannak azzal, hogy a fogyasztók ma elfoglaltabbak, mint valaha, ezért sokszor abból inspirálódnak, ami éppen eléjük kerül, amit meglátnak valahol.
 
„A Style Finder segít a vásárlóknak a lehető leggyorsabban megtalálni, amit keresnek, anélkül, hogy hosszú percekig görgetniük és kutatniuk kelljen a termékek között” – mondta Jim Cruickshank, hozzátéve, hogy az ügyfél-élmény növelése mindig fontos feladat, s központi szerepet játszik a digitális átalakulásban.
 
A vezető kiemelte, hogy a mesterséges intelligencia használatával működő funkció remek példa arra, hogyan lehet egy cég relevánsabb az ügyfelei számára, s hogyan lehet elérni, hogy az emberek egyre inkább online vásároljanak, melyben ma már természetesen mobil eszközeik is segítségükre vannak.
 
László Adrienn

 

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.