2021. 02. 05. - 08:42

Mesterséges intelligencia segítheti a munkahelyekre való visszatérést

Mesterséges intelligencia segítheti a munkahelyekre való visszatérést
Az IBM január 28-án jelentette be, hogy új funkciókkal ruházta fel a munkahely-kezelő platformját, az IBM TRIRIGA-t, így a munkáltatóknak lehetősége nyílik arra, hogy mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal segítsék elő az alkalmazottak visszatérését az irodákba.

Már lassan egy éve annak, hogy a koronavírus alaposan felforgatta az egész világot, beleértve a munkahelyeket. Sok helyen átálltak az otthoni munkavégzésre, azonban nem árt felkészülni arra, hogy mi lesz akkor, amikor az alkalmazottak újra be tudnak járni dolgozni.

A járvány az irodák berendezésének és tervezésének trendjeit is megváltoztatta, hiszen a társadalmi távolságtartás biztosítása érdekében a tereket alaposan át kell alakítani. Az egészségügyi szervezetek tavaly több ajánlást is tettek ennek érdekében, és felhívták a figyelmet egyrészt a megfelelő távolságra a dolgozók között, másrészt az átlátszó plexi- vagy üvegfal alkalmazására olyan helyeken, ahol a távolságtartás valamiért nem lehetséges.

Többek között ezekre a problémákra nyújtanak segítséget az IBM TRIRIGA eszközben megjelent új mesterséges intelligencia alapú funkciók. A frissítés olyan képességeket tartalmaz, mint a dinamikus tértervezés, ami lehetővé teszi a munkáltatók számára, hogy a munkaállomások között megfelelő távolságot alakíthassanak ki.

Mesterséges intelligencia funkciókkal bővült az IBM TRIRIGA platform
Mesterséges intelligencia funkciókkal bővült az IBM TRIRIGA platform


Ezen kívül elérhetővé vált egy mobiltelefonról is használható beltéri térkép, ami valós időben szolgáltat adatokat arról, hogy mely terek a zsúfoltabbak, így azokat elkerülve csökkenthető a fertőzés veszélye. De az IBM platformját egy sűrűségi hőtérkép is kiegészíti, amivel optimalizálni lehet az irodák helykihasználását azáltal, hogy megmutatja, melyek a sűrűbben látogatott területek és melyek kevésbé azok.

A Cisco és az Esri közreműködésével fejlesztett TRIRIGA a fentieken túl egy mesterséges intelligenciával működő chatbot asszisztenst is tartalmaz, ami integrálható az irodai üzenetküldő és más kommunikációs szoftverekbe. A chatbot egyszerűbbé tesz olyan folyamatokat, mint például szobafoglalások, hogy ezáltal is csökkentse az emberi interakciókat.

Kendra DeKeyrel, az IBM TRIRIGA ajánlatkezelési igazgatója egy közleményben kifejtette, hogy az IBM TRIRIGA a modern munkahelyek jövőjének rugalmas kezelését teszi lehetővé. "Közel egy év elteltével a munkahelyekre való visszatérés kihívást fog jelenteni, és ez nem csupán a munkaadókra lesz igaz, akiknek új tereket és szabályokat kell alkotniuk, hanem a munkavállalókra is, akik egyrészt biztonságra vágynak a munkahelyükön, másrészt segítségre szorulnak a megváltozott és zavarosabbá vált munkaterületen történő eligazodásban" - mondta el a szakember.

- Varga Viktor -

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.