2018. 05. 06. - 11:35
Minden formában elkezdődött a digitális átállás Magyarországon
Amerikai Kereskedelmi Kamara és a Nemzeti Befektetési Ügynökség digitalizációs konferenciájának előadói szerint nincs olyan ágazat Magyarországon, ahol valamilyen formában ne kezdődött volna el a digitális átállás.
A Digital Mythbusting: Buzzwords and the Reality (Digitális mítoszlebontás - a hívószavak és a valóság) címmel az AmCham és a HIPA konferenciája panelbeszélgetésének részt vevői egyetértettek abban, hogy a digitalizáció már nem a jövőt jelenti. A cégeknek rendelkezésre állnak a szoftverek, megoldások, ugyanakkor a teljes szervezet vagy gyártás még nem 100 százalékban digitalizált. A magyar cégeket elsősorban a kompetencia hiánya hátráltatja - vélekedtek.
Nincs olyan ágazat Magyarországon, ahol valamilyen formában ne kezdődött volna el a digitális átállás
Csucska Péter, az AmCham alelnöke megnyitójában elmondta: az AmCham tavaly hozta létre a digitalizációs szakmai munkacsoportját, ez az első konferencia, amelyen magyar és nemzetközi szakértők segítségével mutatják be a legaktuálisabb digitalizációs trendeket. Megvitatják a Magyarország számára versenyelőnyt jelentő területeket, illetve az AmCham és a HIPA szeretne platformot biztosítani a legjobb hazai és nemzetközi szektorspecifikus gyakorlatok megismertetésére. Az Európai Bizottság Digitális Városok Indexe (Digital City Index) szerint Budapest a 33. a világon digitális innováció szempontjából, 6. a régióban, és 1. helyen áll a V4-ek között - ismertette, hozzátéve: Budapest a régióban és az EU-ban is előreléphet a rangsorban.
Kis Tünde, a HIPA alelnöke elmondta: ez az első konferencia, amelyet az AmCham és a HIPA közösen rendezett a digitalizációról. A regisztrált több mint 150 részt vevő száma is azt mutatja, hogy a digitalizációnak döntő jelentősége van, a cégek erre fókuszálnak, átalakítva működésüket. Az új technológiák válaszokat adhatnak a munkaerőpiacon jelentkező kihívásokra - mondta.
A digitalizáció során nem a gyorsaság, hanem a hatékonyság a fontos
Zoya Alexeeva, a Digital ABB portfolio menedzsere rámutatott: a digitalizációban a vállalatoknak nem kell a leggyorsabbnak lenni, hanem a leghatékonyabbnak. A digitalizáció híd a jövőbe, 2020-ra 26 milliárd eszköz lesz összekapcsolva, és a jelenleg nem digitális eszközöket is digitálissá teszik, az eladott autók közel 50 százaléka elektromos lesz 2030-ra.
Jens Bruening, a Continental Automotive gépi mély tanulás központjának vezetője autonóm járművekről tartott előadása szerint a mobilitás legnagyobb kihívásai között van a biztonság, és a hatékonyság. Az önvezető autók bevezetésének öt szintje van, és 2025-re lehet teljesen önvezető a jármű.
MTI