2020. 02. 17. - 10:05

Radikálisan megváltozathatja Londont a mesterséges intelligencia

Radikálisan megváltozathatja Londont a mesterséges intelligencia

Egyre nagyobb nyomás nehezedik a brit fővárosra is a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és az úton lévő járművek számának mérséklésére vonatkozóan – London nagy lehetőséget lát a mesterséges intelligencia alkalmazásában.

Egyre több nagyváros törekszik a világon arra, hogy mérsékelje szén-dioxid kibocsátását, s minél kevesebb autó közlekedjen az útjain. A környezetkímélést célzó, növekvő nyomás miatt London is készenlétben áll – úgy gondolják, a mesterséges intelligencia használata remek lehetőség a probléma csökkentésére.
 
Kisméretű, háromszög alakú szürke dobozról van szó, mely egy lámpaoszlopon is állhat, mégis nagy változásokat hozhat London életébe. Az MI-vel működtetett dobozokban szkennerek vannak, melyek számon tartják, mennyien használják az utakat és hogyan.
 
A számítógép állandóan tanul, ma már 98 százalékos pontossággal azonosít járműveket és embereket.
 
Korábban a közlekedéstervezők kézi adatszámlálást végeztettek, s ez meglehetősen megbízhatatlan volt. Csupán pillanatképet tudott adni arról, hogy ki használja az utat. Az új rendszer ezzel szemben napi 24 órában működhet, a hét minden napján – lényegében az okosváros-forradalom része.
 
london_utcai_1
 
Radikális változás
 
Miközben a városok megpróbálják ösztönözni a környezetbarát közlekedés formáit, például a gyaloglást és a kerékpározást, sokat közülük át kellett alakítani, hogy biztosítsa a könnyebb és biztonságosabb közlekedést.   
 
Londonban a főpolgármester közlekedési stratégiája azt célozná meg, hogy a városban a közlekedés 80 százaléka megoldható legyen gyalog, biciklivel vagy tömegközlekedéssel 2041-ig.
 
A szkennerekből származó adatok felhasználásával a tervezők meg tudják változtatni az utcákat és megcélozhatják a beruházásokat.
 
Az adatokból például nyilvánvalóvá válik, hogy a londoni Millbanknél a gyalogosok alig használják a folyó melletti járdát. Felmerül a kérdés, van-e akadálya a gyalogosok odajutásának? Legyen-e gyalogos átkelő hely?
 
Amennyiben egy úton sok a kerékpáros, a beruházások azt céloznák meg, hogy legyen biztonságosabb, jól kialakított bicikliút. Ha a buszokat feltartják egy kereszteződésnél, vajon újratervezhető a helyszín közlekedése?
 
Van mód a szkennerek forgalmi jelzésekhez kapcsolásának, a hálózat igényeinek kezelése érdekében.
 
De kell-e aggódni a személyes adatok miatt? A Transport for London (TfL) szerint az összes videót, amely egy kétéves Vivacity-kísérlet részét képezi, másodpercek alatt törlik, vagyis semmilyen személyes adatot nem tárolnak.
 
„Mindig keressük az újszerű módszereket utaink biztonságosabbá és hatékonyabbá tételéhez” - mondta Glynn Barton, a TfL hálózatkezelő igazgatója.
 
Hozzátette: az efféle vizsgálatokból származó új adatok értékesek, hiszen aszerint fektetünk be és hozunk nap mint nap döntéseket, hogy lehetővé tegyék az emberek gyalog és biciklivel történő közlekedését.
 
Noha a fejlesztés még az elején tart, az adatok használata radikálisan megváltoztathatja London utcaképét.
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.