2018. 08. 31. - 09:06
Segít a robot a gyerekeknek az olvasásban
A mesterséges intelligencia hozzájárulhat a gyermekek hatékonyabb tanulásához. A kicsik szívesebben ássák bele magukat egy témába, ha van társaságuk. Még akkor is, ha az történetesen egy robot.
A gyermekek szívesebben tanulnak társaságban, lelkesebbek és jobban megértik a tárgyat, ha van társaságuk.
Ebből indult ki a Wisconsin-Madison Egyetem kutatócsoportja, amely robotot fejlesztett Minnie néven: a szerkezet olvasótársként funkcionál az iskolás gyerekek számára. Lelkesebben közelítenek majd a könyvekhez és 2 hét után már könnyedén veszik a robot segítségét, sőt igénylik is.
A gyerekek szívesebben olvasnak mással együtt - ebben nagy segítség lehet a robot
„Már egy találkozás után azt mondták, jó volt valakivel együtt olvasni – árulta el a gyermekek reakcióit Joseph Michaelis, az UW-Madison végzős hallgatója, aki oktatáspszichológiát tanul. – A 2 kísérleti hét végére arról beszéltek, milyen muris, vicces vagy akár félős is tud lenni a robot, és hazaérve várták, hogy újra lássák”.
A szakember Bilge Mutlu professzorral együtt publikálta a Minnie-vel kapcsolatos kísérletet a Science Robotics szaklapban.
A kutatás azt mutatta, hogy a szociális tanulás – vagyis összefogás valakivel egy feladat megoldásáért – erőteljes módszer a gyermekek készségeinek, érdeklődésének fejlesztésében. Javítja a megértést a kognitív terheléssel, valamint azzal, hogy kikényszeríti azt a dialógusokon keresztül.
Joseph Michaelis a legérdekesebb tényként emelte ki azt, hogy a közös tanulás erősíti az érdeklődést és a motivációt. A gyermekek gyakran azért nem szeretnek olvasni, mert elszigetelt tevékenységnek érzik azt, és a megértés ebben a szituációban valóban nehezebb lehet.
Michaelis és Mutlu abban bízik, hogy a robotok társasága a közeljövőben elérhető lesz az otthonok számára és hatékony segítséget jelenthet majd a diákok számára.
László Adrienn