Új hirdetési szolgáltatás mesterséges intelligencia alapra
Számos tartalomközlő számára nem ismeretlen a Google Adsense használata. Lehetővé teszi, hogy weboldalukat értékesebbé tegyék hirdetések elhelyezésével, melyekre az olvasó rákattinthat. A Google mesterséges intelligenciára alapuló hirdetési szolgáltatást indított.
Kevés weboldal tulajdonos számára nem ismert a Google Adsense alkalmazása, mely lehetőséget ad arra, hogy az oldalakon hirdetéseket helyezzenek el abban a reményben, hogy rákattint az olvasó. Jelenleg a reklámok, melyek megjelennek, a Google által automatikusan meghatározottak, aszerint, hogy miféle közönség látogatja az adott honlapot és milyen a piaci szegmens.
Most a Google egy új hirdetési rendszert is bemutatott alkalmazói, hirdetői számára.
A neve Auto Ads. Lényege, hogy a gépi tanulást használja annak meghatározására, melyek a legoptimálisabb helyek az oldalon, ahol a hirdetést el lehet helyezni.
A Google mesterséges intelligencia alapú hirdetési szolgáltatást fejlesztett ki
A Google úgy véli, a hirdetők elégedettek lesznek e mesterséges intelligencia-alapú szolgáltatással.
Kiderült az is, hogy az új szolgáltatás segítségével a publikáló oldalak átlagosan 10 centtel kerestek többet.
Talán önmagában rizikósnak tűnik hagyni, hogy a mesterséges intelligencia kontrollálja a hirdetéseket az oldalon, mert akár túl sok hirdetéselhelyezési lehetőséggel is felhalmozhatja a honlapot, vagy esetleg nem megfelelőeket ajánl az adott olvasótábornak.
Ám ez akkor fordulhat elő, ha a mesterséges intelligencia rosszul teljesít az adatfeldolgozás terén.
Vagyis, amennyiben a Google meg tudja oldani, hogy a mesterséges intelligencia folyamatosan okos döntéseket hozzon, az eredmények meglehetősen pozitívak lehetnek.
Az olvasóközönség „kegyeit” kereső hirdetések az oldalakon több kattintást hoznak, mert az olvasókat valóban érdekelhetik – ezzel pedig több megjelenítőnek és hirdetőnek hoznak bevételt.
B.A.