2018. 06. 10. - 09:00
Új MI szolgáltatás: kitalálja, mit vegyünk ajándékba
Vadonatúj funkciókkal lepi meg vásárlóit a Walmart áruház, mely online felületén most egy mesterséges intelligenciával működő JetBlack szolgáltatással igyekszik segíteni a döntéshozásban.
Új szolgáltatást vet be a Walmart áruházlánc, hogy újult erővel szálljon be az e-kereskedelembe. Csökkenni kezdett ugyanis azon vásárlóiknak a száma, akik valóban bemennek a boltba és úgy választják ki az árut.
Közelmúltban kifejlesztett szolgáltatásuk a JetBlack vásárlói szolgáltatás, mely csak szöveges üzeneteken keresztül működik.
A felhasználó megírhatja, hogy mit szeretne, kérését pedig az automata chatbotok és dolgozók fogadják. A szolgáltatást mesterséges intelligencia-vezérelt robotok végzik, a lehető legpontosabb válaszok megadásával. Amennyiben a számítógép számára nem kezelhető a kérés, helyébe lép az ember munkatárs.
A csomagot csak átvenni kell, miután az MI szoftver segítségével megrendeltük az árut
A vásárló küldhet például egy kérést, hogy javasoljanak neki ajándékot egy 2 éves lány gyermek számára, aki szereti a divatot. A mesterséges intelligencia szolgáltatás pedig megkérdi, mennyit szán rá, s mikorra van szüksége erre az ajándékra.
Hogyan működik?
Miután a vásárló elküldte a kérelmet, a kiszállítás aznap vagy másnap megtörténik, díjmentesen. Minimális költési díjat sem várnak el. Ha pedig véletlenül megszakad a vásárlás folyamata, a JetBlack újra összegyűjti, amit venni akart a felhasználó.
Ugyanakkor a szolgáltatásnak havi díja van, 50 dollár, s egyelőre Manhattanben és Brooklynban működik. Várakozás is van, amíg el tudjuk kezdeni használni a szolgáltatást.
A JetBlack egyébként az élelmiszerekkel kapcsolatos beszerzéseket nem támogatja.
Nyolc hónappal ezelőtt indult a szolgáltatás, de most kíván terjeszkedni.
László Adrienn