2025. 12. 04. - 08:20

Vitték, mint a cukrot az Amazon mesterséges intelligencia chatbotját

Vitték, mint a cukrot az Amazon mesterséges intelligencia chatbotját

Az Amazon mesterséges intelligencián alapuló chatbotja, a Rufus hajtotta az eladásokat a Black Friday-en, vagyis a Fekete pénteken – derült ki egy friss felmérésből.

Komoly érdeklődés övezte az Amazon mesterséges intelligencián alapuló chatbotját, a Rufus-t: a Black Friday alkalmával alaposan megugrott az alkalmazása – állapította meg a Sensor Tower piackutató cég közzétett új adatai alapján.
 
Az Egyesült Államokban a vásárláshoz vezető Amazon-munkamenetek száma 100 százalékkal emelkedett meg a Fekete pénteken az elmúlt 30 naphoz képest, míg a Rufust nem használó vásárláshoz vezető munkamenetek száma mindössze 20 százalékkal nőtt.
 
Ezenkívül az Amazon 75 százalékos napi növekedést tapasztalt a Rufust is tartalmazó és vásárláshoz vezető munkamenetek esetében, szemben a Rufust nem használó, vásárálást eredményező munkamenetek mindössze 35 százalékos napi növekedésével.
 
A cég azt is megjegyezte, hogy a mesterséges intelligencián alapuló chatbotot is magában foglaló Amazon-munkamenetek száma meghaladta a weboldalon végzett összes munkamenet számát. Olvasd el: Észre sem vesszük, de befolyásol bennünket a generatív mesterséges intelligencia
 
Vitték mint a cukrot az Amazon mesterséges intelligencia chatbotját
Vitték mint a cukrot az Amazon mesterséges intelligencia chatbotját
 
A Black Friday alkalmával az Amazon weboldalán történt valamennyi munkamenet száma 20 százalékkal emelkedett napi szinten, míg a Rufust nem tartalmazó munkamenetek száma 35 százalékkal nőtt.
 
Az Amazon mesterséges intelligenciával működő csevegőfunkciója először 2024 elején indult el béta verzióban, majd még ugyanebben az évben elérhetővé vált az összes amerikai vásárló számára.
 
Ma a Rufus segít az Amazon vásárlóinak a termékek megtalálásában, az ajánlások megszerzésében és termékösszehasonlítások elvégzésében is.
 
Az adatok azt mutatják, hogy a Rufus alkalmazása a Fekete pénteki eladások fellendítésére a fogyasztók körében része annak, hogy egyre szélesebb körben fordulnak a mesterséges intelligenciához az ünnepi vásárlások során.
 
 
B.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.