2018. 04. 09. - 14:40

Mesterséges intelligencia a keresőoptimalizálásban

Mesterséges intelligencia a keresőoptimalizálásban
Könnyebben, gyorsabban és hatékonyabban juthatnak a releváns tartalmakhoz a felhasználók a jövőben, mivel a mesterséges intelligencia térhódítása már a keresőoptimalizálás területén is megfigyelhető.

A Google már a saját telefonos asszisztensében is kihasználja a mesterséges intelligencia előnyeit, sőt, nemrégiben egy MI-céget, a DeepMind-ot is felvásárolta 500 millió dollárért. A Google céljai tehát egyértelműek: ahol lehet, erősíteni a szerepüket a mesterséges intelligencia tekintetében, és ebből a keresőoptimalizálás területe sem marad ki.

A Google Assistant már mesterséges intelligenciát használ


A SEO-nál végbe menő ilyesfajta változások a felhasználók számára rengeteg előnnyel jár, hiszen a Google keresőmotorjai a gépi tanulás módszerével egyre inkább megértik az emberek igényeit, és személyre szabott találatokat, tartalmakat kínálnak. Az egyén tehát előtérbe kerül.

Ugyancsak fejlődik a lekérdezések, a keresési műveletek mélyebb megértése, ami szintén egy önfejlesztő, MI-alapú módszer. A lényege, hogy a felhasználók korábbi viselkedése és aktuális földrajzi helyzete alapján nyújt eredményeket egy Google-ben történő keresés után. Például a "spagetti" szóra keresve a találatok között a lekérdezést indító személy recepteket, közeli éttermeket vagy a spagettit kínáló éttermek környékbeli számát találhatja meg, attól függően, hogy az algoritmus szerint mire lehet kíváncsi az illető.

Keresőoptimalizálás szempontjából a minőségi tartalom mindig is kulcsszerepet töltött be, a mesterséges intelligencia pedig ezt is segíti. A fontos, ám a felhasználók számára legtöbbször rejtett vagy nehezen értelmezhető statisztikákat az MI fogja elemezni, ami egyrészt időt takarít meg a szerkesztők számára, másrészt alapvető információkat nyújt automatikus módon. Ezt a tudást a tartalomstratégiába ágyazva kreatívabb, népszerűbb és hatásosabb tartalmakat lehet előállítani.

-W-

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.