Mesterséges intelligencia fokozza a játékélményt a FIFA 22-ben
A FIFA 22 újdonságai közé tartozik az úgynevezett Hypermotion technológia, amely a PlayStation 5, valamint az Xbox Series X és S verzióiban érhető el. Az EA Sports a fejlesztés során valódi játékosokat (például a Liverpool sztárját, Trent Alexander-Arnoldot) drótozott be a pályán azért, hogy a játék során pontosan rögzítse a testük mozgását, legyen szó azokról a pillanatokról, mikor labda van náluk, és azokról is, amikor éppen nem.
A folyamat során az EA több mint 8,7 millió képkockát rögzített, lehetővé téve, hogy a FIFA 22-ben szereplő játékosok a valaha látott legrealisztikusabb mozgást mutassák. Ennek eredményeképpen 4000-nél is több új animáció került be a játékba, annak érdekében, hogy a felhasználók a lehető legélethűbb élményt kapják.
A játékostaktikák is frissítésen estek át, hála a mesterséges intelligenciának. A FIFA-rajongók gyakran panaszkodtak az MI irányítása alatt álló játékosok sokszor logikátlan, ésszerűtlen döntései miatt. A FIFA 22-ben azonban a mesterséges intelligencia által irányított játékosok hatszor annyi döntést hoznak, mint a FIFA 21-ben szereplő társaik, így a játékban sokkal valószerűbb élményt nyújtanak.
A mesterséges intelligencia fejlesztéseknek köszönhetően a játékosok jobb labdabirtoklást mutatnak fel, hatékonyabban tartják a védekező formájukat, és támadáskor előnyösebb pozíciókat foglalnak el a pályán.
Komoly szerephez jut a FIFA 22-ben a mesterséges intelligencia
A már említett Hypermotion technológiát használva a FIFA 22 három területen is jelentős játékmenetbeli fejlesztéseket mutat fel. Az egyik a labdavezérlés, ahol a játékosok első és második labdaérintése felismerhetően javulni fog, így a labdakezelés sokkal gördülékenyebb lesz, akár a földön, akár a levegőben.
A második a "légi küzdelmeket" illeti. Az EA a párharcok realisztikusságának javítására összpontosított ezen a téren, így a játékosok egyrészt ütköznek, másrészt küzdenek a helyzetekért, a fejeléseket pedig úgy tervezték meg, hogy a korábbi FIFA-verzióknál valósághűbbek legyenek.
A harmadik terület a játékosok közötti interakciók, melyek során kommunikálni tudnak a pályán egymással, méghozzá olyasmikkel, mint a mutogatás és a kiabálás, a játékhelyzettől függően.
A kapusok funkcionalitása a FIFA 22-ben teljesen át lett írva a korábbi kiadásokkal szemben, és ez a megoldás minden verzióban és platformon rendelkezésre áll.
A kapusok jobb lövésmegállító és döntési képességekkel rendelkeznek, miközben az animációik is realisztikusabbá váltak. A hálóőröket olyan tulajdonságokkal is felvértezték, amelyek igazodnak a valós életbeli képességeikhez és személyiségükhöz.
V.V.