2022. 01. 23. - 14:40

Nehéz kihívás egy játékban? Segít a mesterséges intelligencia!

Nehéz kihívás egy játékban? Segít a mesterséges intelligencia!
A Sony egy olyan mesterséges intelligencia alapú megoldáson dolgozik, amely megtanulja, hogyan játszanak a felhasználók a videojátékokkal. A játékos szerepét aztán át is veszik, és elvégzik a "munkát" helyettük, így a kontroller akár le is tehető, mivel nem szükséges semmilyen plusz beavatkozás.

A Sony szabadalmi kérelme a videojátékok első kézből való lejátszásának nehéz feladatát kívánja automatizálni, és egy olyan mesterséges intelligenciát mutat be, amely megfigyeli, hogyan játszik valaki. Ezt követően kialakít egy profilt az egyedi játékstílusokról, és ezt aktiválva szimulálja az emberi játékmenetet.

Bár felmerülhet a kérdés, hogy miért akarná bárki is hagyni, hogy egy mesterséges intelligenciával rendelkező robot élje át helyette a játék nagyszerűségét, de ennek mégis több oka lehet. Az MI-avatar adott esetben képes lesz végigcsinálni azt a főellenséggel vívott harcot, ami az ember valódi énjét megviseli vagy éppen lehetetlen küldetés elé állítja. A Sony éppen egy ilyen felhasználási esetre hivatkozik a tervük részletezésénél: "A mesterséges intelligencia karakter automatikus üzemmódban folytathatja a felhasználó számára nehéz játékfeladatok elvégzését".

Átsegítheti a nehézségeken a játékosokat a mesterséges intelligencia
Átsegítheti a nehézségeken a játékosokat a mesterséges intelligencia

Néhány nagyobb játékfejlesztő cég már próbálkozott azzal, hogy átadjon a játékosoknak a kulcsokat, melyek segítségével az egyes feladatokat maguk automatizálják. A Final Fantasy XII gambit rendszere az egyik legnevesebb példa erre, ami közvetlenül befolyásolja a pillanatnyi játékmenetet, mindezt a felhasználó tudomása nélkül, a háttérben gyűjtött adatokat felhasználva. Ez a rendszer egyfajta könnyű akciószkriptelés, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy utasításokat adjanak arra vonatkozóan, miként viselkedjenek bizonyos körülmények között az egyes karakterek. De ez gyakorlatilag semmi ahhoz képest, amit a Sony a jelek szerint ezen a téren el akar érni.

"Az eljárás magában foglalja egy felhasználó játékosprofiljának létrehozását, melyet az illető stílusa határoz meg, és amely ezután szimulálni tudja az egyedi játékát" - magyarázza a Sony a szabadalmi bejelentésében. Ehhez pedig csak ki kell adni az utasítást, hogy innentől a gép végezze el a játékban felmerülő feladatokat. A mesterséges intelligencia ezután átveszi a vezérlést, és a felhasználó saját szokásait figyelembe véve ugyanúgy halad előre a játékban, mintha az ember tenné.

A Sony célja tehát egy olyan mesterséges intelligencia, amely automatizáltan, mégis ugyanolyan ügyesen képes játszani egy játékot, ahogy a felhasználó tenné. A szabadalmi kérelem szerint a rendszert a játék "meghatározott részeire" (azaz azokra a részekre, amelyek megakasztják a játékost) szánják, így nem biztos, hogy a Sony azt szeretné, hogy a robot egy teljes játékot önállóan végigvigyen. Ezzel ugyanis elveszne a komplett játékélmény, ugyanakkor a megoldásuknak hála nem megy el az ember kedve a játéktól, ha már sokadik alkalommal ugyanazon a küldetésen bukik el.

V.V.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.