2009. 03. 16. - 06:28

Audi Q5 – Dinamikus SUV-modell

Audi Q5 – Dinamikus SUV-modell

Az Audi új piaci szegmenst hozott létre: az Audi Q5 új, dinamikus SUV-modellként ötvözi a sportos limuzinok menetteljesítményeit a sokrétűen variálható belső térrel, valamint a szabadidős programok és a családi kirándulások számára ideális, széles körű adottságokkal.

Tekintse meg az Audi Q5 videóját!

 

Három erős és gazdaságos motor, a quattro állandó összkerékhajtás és kifejezetten agilis menettulajdonságokat biztosító futómű alkot utcán és terepen egyaránt kiemelkedő színvonalú „technikai csomagot". Az innovatív, hétfokozatú „S-tronic" kettős tengelykapcsolós sebességváltó és az „Audi drive select" menetdinamikai rendszer további különleges megoldásokként jelennek meg.

 

Kérjen árajánlatot!

 

Audi Q5

Audi Q5 - Dinamikus SUV-modellként ötvözi a sportos limuzinok menetteljesítményeit a sokrétűen variálható belső térrel

 

Az Audi Q5 a sportautó a SUV-modellek között, s tökéletes partner az aktív életstílusban - progresszív és dinamikus, tágas, multifunkcionális és kényelmes. Az új modellsorozat várhatóan 2008 utolsó negyedévében érkezik Magyarországra.

 

Nagyméretű kerekek és az emelkedő peremvonalak jellemzik az Audi Q5 oldalnézetét, a karcsú, kupészerű megjelenést az elegáns, sínekkel ellátott tetővonal hangsúlyozza.

 

Az Audi Q5 nagyteljesítményű SUV-modell a sport, a szabadidős és a családi programok terén egyaránt sokoldalú tehetség. Kívánságra az Audi az úgynevezett „plus" hátsó ülést is kínálja, amely hosszirányban 100 milliméteren eltolható és rakodónyílást is tartalmaz. Az utasoldalon szintén lehajtható üléstámla áll rendelkezésre. A Q5 már eleve számos praktikus rakodórekeszt, italtartót és fedélzeti csatlakozót kínál, a klimatizált pohártartó (extrafelszerelés) pedig igény szerint hidegen vagy melegen tartja tartalmát. További ötletes megoldás az utasoldali lábtér rögzítési pontja, amelyhez különböző rakodórekeszek erősíthetők.

 

Audi Q5 út közben

Audi Q5 - Sportautó a SUV-modellek között

 

Kérjen árajánlatot!

 

A 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül közvetíti teljesítményét. A 3.0 TDI és a 2.0 TFSI számára az Audi a dinamikus „S tronic" új generációját fejlesztette ki, az innovatív kettős tengelykapcsolós sebességváltó immár hétfokozatú.

 

Akárcsak az Audi A4, a középkategória szaksajtó szerinti legjobb limuzinja esetében, a differenciálművet az Audi Q5 konstrukciójában is a tengelykapcsoló elé, közvetlenül a motor mögé építették. E megoldásnak köszönhetően az első tengely jóval előrébb kerülhetett, hosszú tengelytávot és ideális tömegeloszlást biztosítva. Mindez ismét csak az Audi Q5-re jellemző előnyöket szolgálja, úgymint a kiváló egyenesfutást, a magas szintű kényelmet és a meggyőző menetdinamikai adottságokat.

 

Audi Q5 belülről

Audi Q5 -Komfort, kényelem

 

A futómű szintén az Audi Q5 sportos karakterét hangsúlyozza. A kormányzás közvetlen kapcsolatot biztosít a vezető számára az útfelülettel. Az ötkaros első és a trapézkaros hátsó felfüggesztés egyaránt túlnyomórészt alumíniumból készül, a mélyre helyezett kormánymű pedig a kormányimpulzusokat közvetlenül a kerekekre adja át. A nagyméretű fékek intenzív lassulásról gondoskodnak.

 

Az Audi Q5 kemény terepen is megállja a helyét. Kapaszkodóképessége 31 fokos értékével rendkívül jónak számít, az első és a hátsó terepszög egyaránt 25, a tengelytávval összefüggő rámpaszög pedig terheletlen állapotban 17,6 fok. A szabadmagasság tekintélyes 20 centiméterre adódik, a vízmosásokon átkelve pedig akár 50 centiméteres gázlómélység is megengedett.

 


Kemény terepen is megállja a helyét

Audi Q5 - Kemény terepen is megállja a helyét

 

Kérjen árajánlatot!

 

A lejtőn ereszkedést segítő rendszer jóval biztonságosabbá teszi a meredek talajon haladást, s 30 kilométer/óra alatt önműködően szabályozza a megadott sebességet. Az ESP menetstabilizáló és blokkolásgátló (ABS) alfunkciója speciális, terepes jellegmezők mentén is működhet. Ilyen körülmények között az ESP a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadásra helyezi a hangsúlyt. A blokkolásgátló a talaj adottságait önműködően felismerve választja meg a homokra vagy kavicsra legmegfelelőbb szabályozási stratégiát.

 

Az extrák sorát olyan kiegészítők gyarapítják majd, mint például a kulcsnélküli nyitás, a guminyomás-figyelő rendszer, a nagyméretű panoráma tetőablak, a háromzónás klíma, a sötétített üvegek, az Audi adaptív kanyarvilágítása, és az elektromotor segítségével mozgatott ötödik ajtó. Opcióként például az első ülésekhez elektromos vezérlést, valamint fűtést és szellőztetést is lehet majd rendelni.

 

(Forrás: audi.hu)

 

Márkafüggetlen Autó Online

 

 

Szólj hozzá a fórumon! MCOnet Fórum


Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.