Bemutatkozott a Chevrolet Volt
Mivel a légellenállás kulcsfontosságú a hatótáv tekintetében, a GM mérnökei aerodinamikailag hatékony formát alkottak. A tanulmányautó számos formaeleme a sorozatgyártású modellben is megjelenik: a zárt hűtőmaszk, a sportos kiállás, a hátsó vonalak, a külső visszapillantó tükrök és sok minden más. A Volt lekerekített, áramvonalas orrkiképzése, elkeskenyedő sarkai és hűtőmaszkja funkcionális kialakításukkal megkönnyítik a levegő áramlását az autó körül. Hátul az éles peremek és a gondosan megtervezett légterelő segítenek a levegő gyors és könnyű leválásában. Az első- és hátsó szélvédő erős dőlésszöge is csökkenti a turbulenciát és az ellenállást.
Chevrolet Volt - Aerodinamikailag hatékony forma
A tervező és mérnök csoportok az aerodinamikai mérnökökkel együttműködve fejlesztették ki a GM történetének egyik legáramvonalasabb járművét. Több száz órát töltöttek szélcsatorna kísérletekkel, újra és újra tesztelve az autó karosszériájának első- és hátsó elemeit, légterelőit, a küszöböket és a tükröket. Ezek az aerodinamikai fejlesztések lehetővé tették, hogy elérjék a Volt kitűzött hatótávját, 60 kilométer (MVEG szerint) megtételét benzin nélkül és nulla károsanyag-kibocsátással.
Az autó beltere mindazt a teret, kényelmet, komfortot és biztonságot nyújtja, amit a vásárlók egy négyszemélyes lépcsőshátútól elvárnának. Ráadásul többféle szín-, megvilágítás- és kárpit kombináció áll rendelkezésre, mint Chevrolet modellben eddig valaha. Modern kezelőszervek, vonzó anyagok, két információs kijelző, és az érintőképernyős infotainment központ különbözteti meg a Volt utasterét bármilyen másik modelltől a piacon.
Chevrolet Volt - Sportos kiállás
A Volt utasterének néhány műszaki megoldása:
* A sofőr által beállítható folyadékkristály műszerfal kijelző
* Sztenderd hétcolos, érintőképernyős járműinformációs kijelző
* Érintőképernyő stílusú légkondicionáló- és infotainment kezelőszervek
* Opcionális navigációs rendszer merevlemezzel térképek és zene tárolására
* Bluetooth csatlakozás a mobiltelefonoknak, és USB/Bluetooth kapcsolat a zenelejátszáshoz
Új korszak az autós közlekedésben
A nagy hatótávú villanyautó (E-REV) kategória megteremtésével a Volt új korszakot nyit meg az automobil villamosításában.
Chevrolet Volt - Modern kialakítás
A Volt kerekeit minden sebességnél, mindig elektromos áram hajtja. A 60 kilométernél rövidebb utakra a 16 kilowattórás lítium-ion akkumulátoraiban tárolt áramot használja. Ha az elemek lemerülőben vannak, a benzin/E85 üzemű motor zökkenőmentesen táplálja tovább az elektromos hajtásrendszert, egyúttal feltölti a telepeket is. Ez az üzemmód több száz kilométerrel növeli meg a Volt hatótávolságát, amíg az akkumulátorokat fel nem lehet tölteni. Ellentétben a hagyományos akkumulátoros villanyautókkal, a Volt feledteti a hatótáv okozta aggodalmakat, és a sofőr annak biztos tudatában autózhat, hogy nem fog az út szélén maradni a lemerült telepek miatt.
A jármű normál 230 voltos háztartási dugaszolóaljzatról tölthető, és az intelligens töltőrendszernek köszönhetően kevesebb, mint három óra alatt fel is töltődik. Amennyiben a telepek nem merültek le teljesen ez az idő tovább csökken. A GM számításai szerint, egy éjszakai feltöltés, amellyel 60 kilométert lehet megtenni elektromos üzemmódban, valószínűleg nem kerül többe egy eurónál!
Chevrolet Volt - Lendületes autózást kínál
Töltés vezetés közben
A Volt lendületes autózást kínál figyelemreméltóan csendes környezetben. A több mint 220 lítium-ion cellából álló akkumulátor elegendő erőt biztosít, így az elektromos hajtásrendszer 150 lóerőnek megfelelő teljesítményt és 370 newtonméteres nyomatékot szolgáltat, míg az autó csúcssebessége 161 kilométer/óra. A motorzaj hiánya és a speciális hangszigetelés a Voltot különösen halk járművé teszik.
A GM számításai szerint akkumulátorról hajtva a Volttal egy kilométer megtétele körülbelül két Euro Centbe kerül, míg a benzinüzem 12 Euro Cent költséget jelent 1.50 Eurós benzinár mellett. Az átlagos autósnak, aki napi 60 kilométert vezet, azaz 22 000 kilométert tesz meg évente, ez akár 2 200 Euró megtakarítást jelenthet éves szinten. A GM úgy számolja, hogy a feltöltésekhez éjszakai áramot használva, egy kilométer körülbelül hatod annyiba kerül a Volttal, mint egy hagyományos benzines autóval.
A Volt várhatóan a GM detroit-hamtramcki gyárában készül majd, amennyiben sikerül megállapodni a kormányzati szervekkel a megfelelő támogatásról. A gyártást megkezdését 2010 végére tervezik az Egyesült Államok piacára, árakat azonban még nem közöltek.
(Forrás: chevrolet.hu)
Szólj hozzá a fórumon!