Mercedes E-osztály – 2009 első új csillaga
Különösen gazdaságosan autózhat az E-osztály új generációs négyhengeres motorjaival - amelyek mindegyike teljesíti az EU 5 szabványt. Az E 200 CGI BlueEFFICIENCY vagy az E 250 CGI BlueEFFICIENCY 1,8 literes, közvetlen befecskendezésű, benzines turbómotorjának nemcsak a fogyasztása és emissziója lenyűgöző - csúcsértékeket produkálnak a nyomaték, a teljesítmény és a csendes járás terén is. Az E 200 CGI BlueEFFICIENCY teljesítménye 135 kW (184 LE), nyomatékmaximuma 270 Nm, az E 250 CGI BlueEFFICIENCY adatai 150 kW (204 LE) és 300 Nm. A fogyasztás több mint 20 százalékkal csökkent az elődmodelléhez képest.
Galéria
Az újonnan kifejlesztett biztonsági technikák szenzorai kívánságra „érző lénnyé" teszik az E-osztályt
Az új E-osztályú limuzin kapható 3,5 literes motorral is, amely szintén teljesíti az EU 5 kipufogó-szabványt. A közvetlen befecskendezéses E 350 CGI BlueEFFICIENCY névleges nyomatéka 365 Nm, teljesítménye 215 kW (292 LE). A V6-os benzinmotor 6,3 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100 km/órára.
Összkerékhajtással az E 350 4MATIC BlueEFFICIENCY kapható. A szívócső-befecskendezéssel és 4MATIC állandó összkerékhajtással ellátott autó teljesítménye 200 kW (272 LE), maximális nyomatéka 350 Nm, 2.400-as fordulatszámnál.
Galéria
Mercedes E-osztály - Az opcionálisan kapható sebességhatár-asszisztens a vezető tehermentesítésével fokozza a menetkényelmet
Koncentrált erő rejtőzik az E 500 és az E 500 4MATIC nyolchengeres motorjában. Mindkét benzinmotor EU 5-ös, teljesítményük 285 kW (388 LE), nyomatékuk 530 Nm. Az E 500 lélegzetelállító 5,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.
Az opcionálisan kapható sebességhatár-asszisztens a vezető tehermentesítésével fokozza a menetkényelmet. Beépített kamerájával a rendszer felismeri a jelzőtáblákat, és az aktuális sebességkorlátozást kijelzi a központi képernyőn. Különösképp csökkenti egy sebességkorlátozás elnézésének veszélyét, ha gyakran változik a helyzet, vagy például építkezéseknél.
Galéria
Mercedes E-osztály - Elegáns formatervezés
Szintén hozzájárul a könnyed vezetéshez az újonnan kifejlesztett, szelektív csillapítású DIRECT CONTROL futómű (széria) és a kívánságra kapható AIRMATIC légrugózás.
A lengéscsillapítók önműködően alkalmazkodnak a menethelyzethez. Főképp akkor fizetődik ki a jobb csillapítás és a jármű stabilizálása, ha rossz az út. Kívánságra 15 milliméterrel leültetik a DIRECT CONTROL futóművet (széria az AVANTGARDE kivitel és a Sport-csomag esetén).
Az AIRMATIC légrugózás - széria az E 500-ban és kívánságra kapható a hathengeres modellekhez - kerekenként külön szabályozza a csillapítást, az útviszonyok, a járműterhelés és a vezetési stílus függvényében. A vezető manuálisan választhat komfortosabb vagy sportosabb hangolás között. Ha szükséges, a rendszer önműködően átkapcsol feszesebb beállításra - például kikerülési manőver közben. AIRMATIC esetén gombnyomással szabályozható a jármű magassága: rossz úton 25 milliméterrel megemelhető, nagy sebességnél pedig önműködően csökken 15 milliméterrel - ezáltal fokozódik a stabilitás, és csökken a légellenállás. A szintszabályozás a terheléstől függetlenül állandó értéken tartja az autó szabad magasságát.
Galéria
Mercedes E-osztály - a közúti közlekedés magas szintű biztonsága mellett
A Mercedes-Benz hagyományosan elkötelezte magát a közúti közlekedés magas szintű biztonsága mellett. Egy jó tucatnyi új, illetve továbbfejlesztett asszisztencia-rendszerrel mérnökeink most új fejezetet nyitnak a személyautó-biztonság hosszú történetében. Minden eddiginél jobban középpontba került a balesetek megelőzése és a következmények mérséklése.
Az újonnan kifejlesztett biztonsági technikák szenzorai kívánságra „érző lénnyé" teszik az E-osztályt: többek között radar és kamera van benne, amely messzire előretekint, és felügyeli az autó előtti területet. Amennyiben kritikus helyzetet ismernek fel az érzékelők - például túl kicsi a követési távolság -, figyelmeztetik, és fékbeavatkozással segítik a vezetőt.
További mérföldkő a balesetmentes közlekedés felé vezető úton az adaptív távfény-asszisztens. A kívánságra kapható rendszer minden helyzetben a lehető legjobban világítja ki az utat. Ha szembe jön, vagy előttünk halad másik jármű, önműködően, lágy átmenettel tompított fényre váltanak át a reflektorok. Szabad pályán kihasználják a lehető legnagyobb hatótávot, amely ilyenkor elérheti a 300 métert. Nincs többé szükség arra, hogy kézzel kapcsolgassunk át a tompított- és a távfény között.
[Forrás: mercedes-benz.hu]
Szólj hozzá a fórumon!