Mitsubishi i MiEV SPORT AIR - Sportos elektromos autó
Tekintse meg a Mitsubishi i MiEV videóját!
A ma már szokásos környezetbarát üzemen is túlmutató, nulla közúti CO2 kibocsátású, sportos tanulmányautó a tipikus EV-sajátosságokat kamatoztatja:
- a villanymotorra jellemző erőteljes gyorsító képesség és magas nyomaték,
- az i MiEV lítium-ion akkumulátor-egysége ideális e hosszú tengelytávú és alacsony tömegközéppontú autóhoz, mert beépítése biztonságos úttartást eredményez.
Techno látvány: A Mitsubishi Motors dizájnstúdióinak - Okazai (külső), Okazai és Cypress, Kalifornia (belső), valamint Tokió (kivitelezés) - együttműködéséből megszületett, nulla CO2 emissziójú i MiEV SPORT AIR tanulmányautó közeli rokona a kedvező fogadtatásban részesült, szintén nulla CO2 emissziójú, 2007-es i MiEV Sport koncepciónak.
Az új változat hosszabb (+ 20 cm) és magasabb (+ 12 cm), s a vidám összképet sokkal műszakibb jellegű látvány váltja fel: mindez a mély(ebb) szélvédő kagylóhéj hatásának, az élesebben megrajzolt orr-részhez képest kisebb motorházfedélnek, a fordított vadászrepülős hűtőmaszknak, illetve a B oszlopnál süllyesztett üvegezésnek köszönhető.
Az összképet az olyan részletek teszik teljessé, mint a robusztusabb megjelenésű, háromküllős könnyűfém keréktárcsák, a lekerekített külső tükörházak, a LED-es első fényszórók, és a sárvédőn megismételt irányjelzők.
Egy elektromos járműhöz igazán illik a félig átlátszó napelem a motorház fedelén, akárcsak a "kivágott" tetőpanel és a "nyomtatott fedélzeti áramkör" motívum mely az utastérben folytatódik.
Levegő: Noha az i MiEV Sport kocsinak házon belül már több változata is megszületett (beleértve a mini pick-upot is!), az i MiEV SPORT AIR koncepció a poliamid és polifenilén karosszériaelemekről levehető tetővel sokkal megvalósíthatóbb megoldásnak tűnik.
A félig átlátszó, kis tömegű kompozit anyagból készülő "Kivágott" tetőpanel lehetővé teszi a szabadlevegős autózást, miközben a kupé szerkezeti integritása is megmarad.
[Forrás: mmiport.hu]
Szólj hozzá a fórumon!