2020. 08. 04. - 12:30
A zeneórák nem segítenek a matek elsajátításában?

Nem rossz dolog zenélni taníttatni egy kisgyermeket – ám kutatók szerint nem járul hozzá a csemete általános intelligenciájának fokozásához.
A zene taníttatása egy gyermeknek meglehetősen jó dolog. Ugyanakkor a kutatók felhívják a figyelmet arra: az általános intelligenciát nem feltétlenül fokozza.
Egy új kutatás rámutatott: nem igazán segíti a zene a memória fejlesztését, a matematika, az olvasás és az íráskészség sem feltétlenül fejlődik tőle.
Korábbi tanulmányok, amelyek megpróbálták meghatározni a zenei képzés értékét a kognitív és tudományos teljesítmény tekintetében, ellentmondásosnak bizonyultak.

Hasznos a zenetanulás, de kutatók szerint nem fokozza az általános intelligenciát
Giovanni Sala, a japán Fujita Egészségügyi Egyetem, valamint Fernand Gobet, a Londoni Közgazdasági és Politikai Tudományi Iskola munkatársa közel 7000 gyermek adatait elemezte 54 korábban közzétett tanulmányból.
Ezek alapján úgy találták, a zenei képzésnek nincs hatása a mentális vagy akadémiai képességek fejlesztésére más területeken - függetlenül attól, hogy milyen korúak voltak a gyerekek.
A jelentést a Memory and Cognition szaklap közölte.
„Tanulmányunk alapján az a fennálló hiedelem, miszerint a zene a gyermekeket okosabbá teszi , nem állja meg a helyét” - mondta el Sala.
„Gyakorlati szempontból ez azt jelenti, értelmetlen lehet a zene oktatása azzal a szándékkal, hogy javítsa a gyermek kognitív vagy tudományos képességeit – tette hozzá a kutató. - Noha az agy képezhető azzal, hogy gyakorol az ember, a zene tanulásával csak jobban megismerheti a zenét.
Ezektől az előnyöktől nem teljesít egy gyermek jobban a matematikában” – fogalmazott Sala.
Gobet ugyanakkor kiemelte: a zenei képzés mindazonáltal hasznos lehet a gyermekek számára, például a társadalmi készségek vagy az önértékelés javítása miatt.
Plusz, a zeneoktatás egyes elemei, így a számtani zenei jelölések is felhasználhatók más tudományágakban a tanulás megkönnyítésére.
László Adrienn