2022. 11. 14. - 10:30

Egyre kövérebb a törésteszt-bábu is

Egyre kövérebb a törésteszt-bábu is

Sokat elmond az emberek súlyának gyarapodásáról, hogy napjainkra az autók vizsgáztatásához használt törésteszt-bábuk is egyre kövérebbek.

A törésteszt-bábuk egyre kövérebbek. Ez hűen tükrözi a növekvő elhízás-járványt Nagy-Britanniában – no meg a világon, állítják a kutatók.
 
A próbaütközéseknél használt próbababák súlya 100 kilóról 120-ra emelkedett, mivel a jelenlegi modellek túl könnyűek ahhoz, hogy megvédjék a kilók számát tekintve nehezebb briteket. Nincs azonban egyedül Nagy-Britannia a problémával. 
 
Egy nehéz sofőr elnyomja a légzsákot, áthalad a légzsákon és megüti a kormánykerék
Egy nehéz sofőr elnyomja a légzsákot, áthalad a légzsákon és megüti a kormánykerék
 
Az Egyesült Államokban végzett kutatások szerint az elhízott emberek 79 százalékkal nagyobb valószínűséggel sérülnek meg autóbalesetben, mint az átlagos súlyúak - Angliában a felnőttek 28 százaléka minősül elhízottnak.
 
Az Euro NCAP biztonsági besorolási rendszer a napokban jelenti be az új biztonsági intézkedéseket. 
 
Az átlagos méretű sofőrök számára optimalizált korlátok nem feltétlenül működnek egyformán jól az alacsonyabb vagy magasabb sofőrök esetében, vagy ami azt illeti, az elhízott vagy sebezhetőbb, idősebb vezetők számára – mondja ki a szabály.
 
Egy nehéz sofőr elnyomja a légzsákot, áthalad a légzsákon és megüti a kormánykerék – mondta Matthew Avery, a Thatcham Research kutatási stratégiai igazgatója. Mindez jelentősen növeli a belső sérülések vagy halál kockázatát.
 
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.