2025. 10. 15. - 16:00
Jön a hangalapú generatív mesterséges intelligencia

A PhocusWire szerint a generatív mesterséges intelligencia most a hang technológiát alakítja át, új korszakot nyitva az utazás, vendéglátás és ügyfélélmény világában.
A hangalapú generatív mesterséges intelligencia a következő nagy áttörés az ember-gép kommunikációban. A PhocusWire októberi jelentése szerint a generatív mesterséges intelligencia szó szerint „megszólal”: a technológia immár képes valós párbeszédre, érzelmek felismerésére és többnyelvű, kulturálisan árnyalt kommunikációra. Bret Taylor, az OpenAI igazgatótanácsának elnöke úgy véli, a hangtechnológia hosszú távon fontosabbá válhat, mint az írott szöveg és a világ vezető utazás technológiai vállalatai már most erre készülnek.
A német Onsai startup például olyan hotel rendszert fejlesztett, amely 25 nyelven képes beszélni és reagálni a vendégek érzelmi állapotára. A rendszer azonnal felismeri, ha valaki dühös, nyugodt vagy siet és ehhez igazítja a hangnemét.
A vállalat adatai szerint az ilyen generatív mesterséges intelligencia-alapú hívások 30%-kal növelik a szállodák napi bevételét. Hasonló megoldások jelennek meg világszerte – a Priceline, a Skyscanner és a RateGain is generatív mesterséges intelligenciával támogatott hang asszisztenseket vezet be.

Érkezik a beszélő jövő: a generatív mesterséges intelligencia megreformálja a turizmust
A generatív mesterséges intelligencia nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem demokratizálja az élményeket. Arturo Moreno, a Civitatis adatelemzési vezetője szerint a valós idejű fordítás lehetővé teszi, hogy egy japán turista spanyolul hallgassa egy helyi idegenvezető szavait vagy fordítva. Ez új szintre emeli az utazás személyre szabását és lebontja a nyelvi akadályokat. A PhocusWire szerint a generatív mesterséges intelligencia hangalapú rendszerei hamarosan okosszemüvegekkel és kiterjesztett valósággal is összekapcsolódnak, így a turisták szó szerint beszélgethetnek majd a városokkal, amelyeket felfedeznek.
A fejlődés már a luxushotelekben is tetten érhető. John Campbell, a Roast ügynökség generatív mesterséges intelligencia-felelőse arról számolt be, hogy az új rendszerek képesek személyre szabott javaslatokat adni a vendégeknek, például last minute spa-ajánlatokat vagy helyi programokat, ezzel növelve a bevételt és az élményt egyszerre. Ahogy Campbell fogalmazott, a mesterséges intelligencia most már emlékszik, figyel és valóban beszél.
A hangtechnológia tehát a generatív mesterséges intelligencia következő nagy fejezete lehet. A jövőben a gépek nemcsak válaszolnak, hanem megértenek és együtt éreznek, így az utazás, a vendéglátás és az ügyfélkapcsolatok világa emberibbé válik, mint valaha.