2022. 12. 02. - 12:00

Így csináljuk - Digitális stratégia kis- és középvállalkozások számára

Így csináljuk - Digitális stratégia kis- és középvállalkozások számára
Minden vállalkozás egyedi, ezért a kis- és középvállalkozásoknak speciális digitális átalakulási stratégiájára van szüksége. Lássuk ezt lépésről lépésre.
Mivel egy vállalkozás sem teljesen egyforma, minden kis- és középvállalkozásnak speciális digitális átalakulási stratégia kell – amelyet fontos pontról-pontra átgondolni és kidolgozni.
 
A megfelelő digitalizálási terv figyelembe veszi a vállalat összes igényét. Előre látja és megoldja a lehetséges problémákat.
 
A kis- és középvállalat fejlesztéséhez az alábbi lépéseket szükséges végrehajtani.
 
1.lépés: ötlet
 
Első lépésben azt a kérdést kell megválaszolnunk magunknak: miért is kell a digitális átalakulás? Meghatározhatjuk vállalkozásunk igényeit és céljait, s ezek alapján elkezdhetjük a stratégia felépítését.
 
2.lépés: a csapat bevonása
 
A kis- és középvállalkozások digitális átalakulása közvetlenül érinti az alkalmazottak munkáját. A csapatnak hozzá kell szoknia az új technológiákhoz. Fontos tehát tájékoztatni a munkatársakat a technológiai átvételi folyamatról, hogy az gördülékenyebben menjen.
 
Minden vállalatnak speciális digitális átalakulási stratégia kell
Minden vállalatnak speciális digitális átalakulási stratégia kell
 
3.lépés: a technológia és a megvalósítás kiválasztása
 
Segítene, ha átgondolnánk, milyen technológiákat valósítsunk meg ebben a szakaszban és pontosan hogyan. Lehet, hogy már használunk is valamilyen technológiát, de az mára elavultnak számít. Az is előfordulhat, hogy a semmiből szeretnénk digitalizálni vállalkozásunkat.
 
A lényeg, hogy már kitűztük a stratégia céljait. Ezek alapján kiválaszthatjuk azokat a technológiákat, amelyek megfelelnek a vállalkozás igényeinek.
 
4.lépés: tesztelés
 
Miután kiválasztottuk a kkv átalakításához szükséges technológiákat, kezdjük el tesztelni őket. Ne rohanjunk, nem kell mindent egyszerre végrehajtani.
 
Vezessük be fokozatosan a technológiát.
 
Gyűjtsünk visszajelzéseket az ügyfelektől, az alkalmazottaktól, az érdekelt felektől és így tovább. Vagyis mindenkitől, aki használja ezt a technológiát.
 
Az összegyűjtött adatok alapján aztán van mód javítani vagy módosítani a digitális szolgáltatásokon.
 
5.lépés: készüljünk fel a digitális változásokra
 
Valamennyi bevezetett technológia tesztelése után érdemes felkészülni arra, hogy az üzleti környezet folyamatosan változik.
Egyes technikák háttérbe szorulnak, míg mások átveszik a helyüket. Egyes eszközök akár irrelevánssá is válhatnak.
 
Módosulhatnak persze a vállalatunk igényei is - ezért legyünk készek a megújulásra és a változásra.
 
L.A.
 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.