2018. 03. 19. - 09:50

Mesterséges intelligencia: kell dolgoznunk a jövőben?

Mesterséges intelligencia: kell dolgoznunk a jövőben?

A munka jövője veti fel napjainkban a legnagyobb kérdéseket. Milyen hatással lesz életünkre a technológia, az automatizáció, a mesterséges intelligencia fejlődése? Hol és mit fogunk dolgozni, illetve kell-e egyáltalán? Hol a helyünk az automatizált világban?

Minél inkább terjed az automatizáció és egyre nagyobb hangsúly kerül a technológiára, annál inkább igyekeznek megjósolni a szakemberek, milyen hatása lesz ennek a munkahelyekre és az állásokra.

A helyzet sokkal komplikáltabb, mint hinnénk. A dolog kevésbé szól a technológiai innovációról, sokkal inkább az a kérdés, milyen módját választja az ember a technológia használatának.

Az automatizálás és a mesterséges intelligencia komolyan átalakíthatja a munkaerőpiacot

Az automatizálás és a mesterséges intelligencia komolyan átalakíthatja a munkaerőpiacot

A jövő munkaereje összetett, változó és versengő erőkből áll össze. Bizonyos erők jelenléte biztos, hogy nehéz megmondani a sebességet, amellyel kibontakoznak majd.

Rendeletek és törvények, kormányok és állampolgárok, a fogyasztók és dolgozók hangulata egyaránt szabályozzák majd, miként tart a világ az automatizált munkahelyek irányába. E „harc” kimenetele meghatározza majd a munka jövőjét 2030-ig.

Miközben számos komplex erő szerepet játszik, az ún. lineáris előrejelzések túlságosan egyszerűek. A vállalatoknak, kormányoknak és az egyéneknek egyaránt fel kell készülniük számos lehetséges, látszólag valószínűtlen kimenetelre is.

Megatrendek

A megatrendek olyan, hatalmas erők, amelyek formálják a társadalmat és ezzel együtt a munka világát. A gazdasági változások újraosztják a hatalmat, a gazdagságot, formálják a versenyt világszerte. A romboló jellegű innovációk, a radikális gondolkodás, az újfajta üzleti modellek és az erőforrás-hiány minden szektort érintenek.

A vállalkozásoknak világos és értelmes célra és megbízásra van szükségük, hogy vonzzák és megtartsák a dolgozóikat, vásárlóikat és partnereiket a következő évtizedben.

A PwC által azonosított megatrendek alkotják az alapot mindegyik forgatókönyvhöz – hogy az emberek miként reagálnak a kihívásokra és lehetőségekre, amelyeket a megatrendek hoznak, meghatározza majd a munka jövőjét.

László Adrienn

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.