2020. 05. 11. - 09:45

Mesterséges intelligencia: már vannak robot taxik Kínában

Mesterséges intelligencia: már vannak robot taxik Kínában

Az önjáró taxik megjelenése Kínában egyre aktuálisabbá válik, különösen, hogy a koronavírus járvány óta az emberek nem szívesen használják a tömegközlekedést.

Ha valahol, most Kínában igencsak időszerűvé vált, hogy a robot taxik nagyobb számban megjelenjenek az utakon. A koronavírus-járvány óta az emberek meglehetősen feszültnek érzik magukat, ha tömegközlekedést kell használniuk.
 
A Robotaxi szolgáltatói azt tervezik, felgyorsítják a sofőr nélküli autók forgalomba helyezését - reagálva a megnövekedett keresletre.
 
Az egyik vezető vállalat, az AutoX 100 önjáró jármű bevezetését tervezi 2020 júniusáig Sanghajban. A start-up egyike Kína számos cégének, amelyek gyors reakcióként készítenek sofőr nélküli taxikat a közlekedők számára.
 
„A világjárvány kapcsán a társadalom felismerte: az ilyen helyzetekben egyre több önálló járműre van szüksége – fejtette ki az AutoX szóvivője, melyet egyébként az Alibaba kínai internetes óriáscég támogat. – A RoboTaxi önfertőtlenítő tulajdonságaival és illesztőprogram nélküli logisztikájával igen sok életet menthet meg”.
 
Érkezik egy utasért a robot taxi Kínában
Érkezik egy utasért a robot taxi Kínában
 
A Baidu internetes kereső cég – mely Kína válasza a Google-re – szintén lendületet vett, s három kínai városban forgalmazza Apollo robotaxis-flottáját, noha számokat még nem közölt ennek kapcsán.
 
A Baidu több ismert, nagy márkával működött együtt, így a Toyota, a Honda és a Ford is részt vett az Apollo kifejlesztésében.
 
A koronavírus-járvány rávilágít az autonóm vezetési technológiák iránti nagy igényre e különleges időszakban - közölte a Baidu. – Partnereinkkel együtt már alkalmaztunk sofőr nélküli járműveket a járvány idején - 17 városban indítottunk el 104 önjáró autót, hogy segítsünk a fertőtlenítésben, házhozszállításban, illetve az áruszállításban”.
 
A robotaxik ugyanakkor az első időszakban nem lesznek teljesen sofőrmentesek, egyelőre még szükség van vezetőre biztonsági okokból. „A biztonsági vezetőket fokozatosan szüntetnénk meg” – hangsúlyozta az AutoX szóvivője. Hozzátette: a vírusok terjedése hosszú ideje aggodalomra ad okot, s ez jelentős mértékben motiválja az ilyen jellegű automatizációt.
 
A kínai kormány egyébként 2020 februárjában kiadta az intelligens járművek fejlesztésének tervét, s célul tűzte ki, hogy 2025-ig magas színvonalú önálló járművek tömegtermelését kezdje meg az országban.
 
A Pony.ai például – melyet korábbi Baidu és Google-mérnökök alapítottak – 400 millió dollárt kapott a japán Toyotától, mely az értékét 3 milliárd dollárra emelte.
 
A cég robot taxikat tesztel Kínában és Amerikában. James Peng, a Pony.ai társalapítója elmondta: a világjárvány egyértelműen az autonóm vezetés felé mutató tendencia felgyorsítója lehet.  
 
A Guangzhou-i székhelyű WeRide a kínai állami tulajdonban levő Baiyun Taxi Group-al működött együtt a közelmúltban egy 40 autós flotta tesztelésében. A WeRide abban bízik, hogy 2021-ig megvalósíthatja a teljesen vezető nélküli robot taxikat.
 
Ugyanakkor, még mindig számos jogi és szabályozási akadály gördül eléjük, melyeket meg kell oldani, még ha a technológia készen áll is.
 
A robotaxi-szolgáltatók potenciális növekedésének további területe a sofőr nélküli szállítás - tekintettel arra, hogy hirtelen megnőtt az igény a csomagok és élelmiszerek kiszállítására a koronavírus miatti karantén idején.
 
László Adrienn

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.