2025. 07. 23. - 07:00
Ezekkel a generatív MI megoldásokkal szintet léphetnek a vállalatok

A generatív mesterséges intelligencia eszközei már nemcsak óriás cégeknek elérhetők, hiszen akár a magyar cégek is forradalmasíthatják működésüket velük.
A generatív mesterséges intelligencia már nemcsak jelen van az üzleti világban, mivel egész egyszerűen teljesen átalakítja azt. A Mekomi konferencián, amelyet a Calcalist és a Google Israel közösen szervezett, Adi Ashkenazy, a Google e-kereskedelmi iparági menedzsere elmondta, hogy ez a technológia talán most a legnagyobb lehetőség a cégek előtt.
Hozzátette azt is, hogy a generatív mesterséges intelligencia eszközei, különösen az újonnan bevezetett Google Gemini, képesek támogatni a vállalatokat a teljes üzleti folyamat során, a termékfotók készítésétől, a hirdetések optimalizálásán át, egészen az ügyfélszolgálatig.
Ashkenazy kiemelte, hogy a legfrissebb Google Gemini két speciális funkcióval is segíti a cégeket. Az egyik egy kutatássegéd, amely a piacra vonatkozó mélyebb kérdésekre is releváns válaszokat ad, a másik pedig a Google Gems, egy testre szabható chat alapú asszisztens, amely marketing tanácsadóként is működhet. A vállalatok könnyen bevethetik ezeket az eszközöket például webáruházuk termék oldalain vagy a kampánytervezés során.

Generatív mesterséges intelligencia: Az e-kereskedelem titkos fegyvere?
Az e-kereskedelemben különösen fontosak a vizuális eszközök és szerencsére ebben is új szintre lép a generatív mesterséges intelligencia. Ashkenazy elmondása szerint a vállalkozók a termékfotóikat egyetlen kattintással megszépíthetik, hátteret módosíthatnak, sőt akár digitális modelleket is hozzáadhatnak a képekhez.
A videókat tekintve szintén áttörés történt, hiszen a generatív mesterséges intelligencia már képes narrációval és digitális színészekkel ellátott promo videókat készíteni, ezek segítségével pedig még a legkisebb vállalkozások is versenyképesek lehetnek.
A generatív mesterséges intelligencia azonban nemcsak a kínálati oldalt támogatja, hiszen a fogyasztók oldalán is forradalmat hozhatnak ezek a megoldások. A Google tapasztalatai szerint egyre többen használják a vizuális keresést, vagyis egy termék lefotózásával indítanak vásárlási folyamatot. Emellett új funkcióként megjelentek a generatív mesterséges intelligencia által generált értékelések is, amelyek tömören, de informatívan összegzik a vásárlói véleményeket, ez pedig gyorsabb és pontosabb döntés támogatást biztosít a vásárlóknak.
CS.SZ.