2025. 07. 18. - 08:00

Online birodalom mesterséges intelligenciával? Ma már lehetséges!

Online birodalom mesterséges intelligenciával? Ma már lehetséges!

Hogyan építhetnek a magyar kis- és középvállalkozások sikeres online bizniszt a mesterséges intelligencia segítségével?

Tíz éve még elképzelhetetlen volt, hogy egy egyszemélyes vállalkozás képes legyen napi 24 órás ügyfélszolgálatot fenntartani, folyamatosan új tartalmat gyártani és közben profi marketing kampányokat futtatni, ráadásul minimális költségvetéssel. 2025-ben ez már nemhogy lehetséges, hanem elérhető valóság a magyarok számára is, ha hajlandóak okosan használni a generatív mesterséges intelligenciát. Az eszközök már itt vannak és most az a kérdés, hogy ki meri őket az elsők között bevetni a hazai online térben?
 
A világon már több mint 280 millió vállalkozás használ legalább egy mesterséges intelligencia eszközt. A kisebb cégek, köztük online boltok, tanácsadók, oktatók és webshopok, napi szinten alkalmazzák őket automatizálásra, szövegírásra, ügyfélszolgálatra, hírlevélküldésre és keresőoptimalizálásra. A magyar kkv-k is hasonló lépéseket tehetnek, például a ChatGPT, a Jasper, vagy a Copy.ai segítségével termékleírásokat generálhatnak, hirdetéseket írhatnak vagy válaszolhatnak a vásárlói kérdésekre, mindezt emberi munka nélkül, de emberi stílusban.
 
 
online_biznisz_torzs
Kicsi cég, nagy nyereség: így zajlik a mesterséges intelligencia robbanása az online vállalkozásokban
 
Egy amerikai bőrápolási márka 100 ezer dollárról 2 millió dollárra növelte bevételét egyetlen év alatt, pusztán azzal, hogy az összes tartalmát mesterséges intelligenciával generálta és keresőoptimalizálással kombinálta. Ehhez hasonló ugrásokat magyar vállalkozások is elérhetnek, ha kihasználják a különböző mesterséges intelligencia eszközök közötti együttműködés lehetőségeit. Például a SurferSEO kiválóan alkalmas a Google-ben való előrejutásra, míg a Mailchimp vagy a Klaviyo mesterséges intelligencia-alapú hírlevélküldéseivel akár 50%-kal több megnyitást lehet elérni automatikusan.
 
Egyes online vállalkozások még az ötletelést, a piackutatást és az üzleti terv elkészítését is a mesterséges intelligenciára bízzák. Elég egy jól megfogalmazott prompt, és a mesterséges intelligencia 10 piaci rést ajánl, összegezheti az Amazon negatív értékeléseit, megírhat egy egy oldalas üzleti tervet, vagy elkészítheti az első e-mail kampányt. A digitális marketing ügynökségek már teljes kampányokat futtatnak ChatGPT-vel, Notion AI-al és Make-kel, miközben valós időben elemzik az eredményeket. Ez a szintű hatékonyság korábban csak a nagyvállalatok számára volt elérhető.
 
A kihívásokat persze nem lehet figyelmen kívül hagyni. A túlzott automatizálás elidegenítheti a vásárlókat, a sablonos kommunikáció pedig gyengíti a márkát. Ezért a magyar kkv-knak ügyelniük kell arra, hogy saját hangjukat megőrizzék és az automatizálás mellett ne tűnjön el a valódi emberi kapcsolat. A siker kulcsa nem a teljes robotizációban, hanem a tudatos arányban rejlik: automatizáld, ami ismétlődő és fókuszálj arra, amit csak ember tud hozzátenni. Ez az új vállalkozói DNS 2025-ben az Artificial Intelligence News portál kutatása szerint.
 
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.