2020. 11. 22. - 08:00

Mesterséges intelligencia - Az új hangasszisztens már ki is találja, mit szeretnénk

Mesterséges intelligencia - Az új hangasszisztens már ki is találja, mit szeretnénk

Az Amazon otthoni hangsegédje újabb komoly lépést tett a természetes beszélgetés irányába: megpróbálja kitalálni, mit mond legközelebb a felhasználó. 

Ha azt kérdezzük, mennyi ideig tart lefőzni egy csésze teát, a válasz az lehet: beállítsunk-e egy időzítőt. Ezen az elven alapul az Amazon mesterséges intelligenciával felszerelt Echo hangasszisztensének fejlesztése.
 
Az okosbeszélőt napjainkban több millió otthonban használják, legalábbis Amerikában, sokan azonban kimondottan bosszantónak tartják az új képességét – állítja egy szakember. Olvasd el: Az új Alexa válaszol a betegeknek
 
Az Alexa szoftvermérnökei, Anjishnu Kumar és Anand Rathi blog bejegyzésükben arról írnak: az új gépi tanulási rendszerrel az Alexa következtet, milyen kérdés jöhet az imént általunk feltett után.
 
Következtet a következő kérdésre az Alexa hangasszisztens
Következtet a következő kérdésre az Alexa hangasszisztens
 
„A látens célok felderítésére azonban számos kifinomult algoritmusra volt szükség, s olyan cselekvések megfogalmazására, melyek gyakran különböző készségeket ölelnek fel, s nem zavaró módon vetik fel azokat a felhasználóknak.”
 
Stuart Miles, a Pocket-lint alapítója szerint jól működik a dolog és jelentős időt takaríthat meg – de ez attól függ, mennyit ért meg az Alexa hangasszisztens a kérdés kontextusából.
 
„Ha azt kérdezzük tőle, mi Mongólia fővárosa, csupán egy házi feladat miatt, s a következő kérdése az, szeretnénk-e jegyet foglalni oda, az bizony bosszantó lehet” – fogalmazott Miles, hozzátéve, hogy ilyen esetekben a felhasználó szívesebben kapcsolja ki az egészet, minthogy segítséget kérjen tőle. Olvasd el: Alexa hangasszisztens a gyermektabletben
 
Egyesekhez túl korán eljutott ez az alkalmazási lehetőség, s panaszt is tettek miatta.
 
Az intelligens beszélgetésnek mindkét irányban működnie kell – mondta Stuart Miles, aki nem tagadta: nemcsak a hangasszisztens bizonyos részeivel, hanem gyakran az alkalmazókkal is vannak gondok.
 
Példaként említette, hogy olykor olyanok is megkérik az Alexát, hogy kapcsolja fel a villanyt, akiknek nincsenek hozzá csatlakoztatott okos lámpáik. Majd csodálkoznak, hogy nem történik semmi.
 
„Az emberek azt várják a hangasszisztenstől, hogy intelligensebb legyen – de nekik is van mit tanulniuk” – összegezte a dolgot Stuart Miles.
 
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.