2022. 11. 30. - 09:40

Mesterséges intelligencia - Utakra engedi az önjáró autókat 2023-ban Japán

Mesterséges intelligencia - Utakra engedi az önjáró autókat 2023-ban Japán

Zöld utat adott az autonóm járműveknek a japán Nemzeti Szabályzati Ügynökség – ez 2023 áprilisára lehetővé teszi, hogy az autók korlátozott kapacitással, de közlekedhessenek.

Japán 2023-ban megnyitja az utakat az autonóm járművek előtt. Nemzeti Szabályzati Ügynökségük feloldotta a tilalmat, amely megakadályozza, hogy SAE 4. szintű autonóm járművek közlekedjenek a japán utakon. Ezzel lehetővé teszi, hogy az önjáró autók 2023 áprilisára - korlátozott kapacitással - róhassák az utakat.
 
Az ügynökség nyilvános véleményezési időszaka 2022 november végén zárult le – ezt követően közöl további részleteket arról, miként fogják a járműveket forgalomba helyezni, hol lesznek elérhetők és hány lesz belőlük az utakon.
 
Japán abban bízik, hogy 2025-re az ország 40 területén, 2030-ra pedig több mint 100 területen tud majd mobilitási szolgáltatásokat kínálni 4-es szintű AV-k (autonóm járművek) használatával. Olvasd el: Betilthatják 2050-re az ember vezetését?
 
Mesterséges intelligencia - Utakra engedi az önjáró autókat 2023-ban Japán
Mesterséges intelligencia - Utakra engedi az önjáró autókat 2023-ban Japán
 
Ezek a szolgáltatások valószínűleg magukba foglalnak majd olyan AV-kat is, amelyeket kézbesítő robotként vagy turistabuszként működnek majd a kis utakon, lakott területeken.
 
A tokiói székhelyű BOLDLY, amely a SoftBank Corporation leányvállalata, nemrégiben partneri viszonyt alakított ki az észt Auve Tech-vel, amely autonóm járműveket fejleszt – azzal a céllal, hogy önjáró buszokat telepítsen Japánban.
 
A kimondottan japán utakra tervezett MiCa a tervek szerint a 2023-as pénzügyi év végére forgalomba kerülne az utakon. Olvasd el: Mesterséges intelligencia - Szűk utca és zord időjárás sem állítja meg az észt önjáró buszt
 
A BOLDLY már széleskörű tapasztalattal rendelkezik az autonóm járművek tesztelése terén a szigetországban. Több mint 120 kísérleti projektet hajtott végre - Japánban két helyen üzemeltet folyamatosan részben autonóm járatokat.
 
Hasonló telepítéseket terveznek más japán autonóm járműgyártó cégek is - például a Tier IV - a következő hónapokban.
 
A Cruise, a GM önvezető egysége 2021 januárjában jelentette be, hogy a szigetországba küldi első önvezető tesztjárműveit. 
 
 
Bár a vállalat nem közölt túl sok információt arról, hogy hol, mikor és hogyan fogják ezeket a járműveket bevetni, előrehaladást ért el az amerikai vonalon - a közelmúltban ugyanis nappali robottaxi utakat kínált az alkalmazottainak San Franciscóban.
 
Hónapok óta szolgáltat fuvarokat a nagyközönségnek is, naponta 18 és 22 óra között. Olvasd el: Mesterséges intelligencia - Elindul a robottaxi San Francisco-ban
 
A Cruise egyébként San Franciscóban a Waymo-val versenyez - a Google Alphabet nevű, önvezető jármű technológiai egységével.
 
Az amerikai nagyvárosban a Waymo azóta dolgozik a szolgáltatás bevezetésén, hogy 2021 februárjában megkezdte a korlátozott teszteket. Legutóbb 2022 márciusában kapott vezető nélküli engedélyt a Kaliforniai Közúti művek Bizottságától (California Public Utilities Commission-tól - CPUC).
 
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.