2021. 12. 20. - 10:35

Ünnepi stressz? Így oldjuk meg!

Ünnepi stressz? Így oldjuk meg!

A karácsonyi szezonnak alapvetően egy kellemes időszaknak kellene lennie, sokan mégis túlstresszelik az egészet és kevés örömük jut belőle. Hogyan kerekedjünk felül ezen?

Jó lenne, ha a karácsonyi időszak valóban arról szólna, amiről kellene: az örömteli együttlétekről, családi étkezésekről, meghitt beszélgetésekről.
 
Az év végi hajrá, a készülődés, sokaknál az ajándékok időben történő beszerzése azonban jelentős stresszt ró az emberre – mellé pedig még jönnek a különféle meghívások is.
 
Hogyan enyhíthetünk ezen a stresszen? Lássuk a tippeket.
 
1.Próbáljunk eleget aludni
 
Az alvás az egyik legalapvetőbb szükségletünk, s ha ezek nincsenek kielégítve, vajon miért várjuk el, hogy testünk és agyunk optimálisan működjön? Olvasd el: 5 súlyos dolog, amit a stressz tesz velünk
 
Az alvás regenerál, segít a fájó izmok, a szorongás és a fáradtság ellen. Amikor lehunyjuk a szemünket és elalszunk, az agy hormonokat kezd felszabadítani, amelyek elősegítik a szövetek növekedését az erek helyreállítása és az izomregeneráció érdekében. Akár 8 órát alszunk, akár csak beiktatunk nap közben egy sziesztát, ez lehetővé teszi testünk és lelkünk feltöltődését.
 
Természetesen ünnepeljünk, bulizzunk, de közte ne feledkezzünk meg a megfelelő mennyiségű alvásról.
 
Legyünk tudatosak és kevésbé válunk stresszessé az ünnepek alatt
Legyünk tudatosak és kevésbé válunk stresszessé az ünnepek alatt
 
2.Kapcsoljuk ki az értesítéseket
 
A családi és társasági események tervezése, az ajándékok beszerzése, a baráti találkozók mind sürgető szempontok, melyek bőven adnak szerveznivalót az ünnepi időszakban. Természetes, hogy időben szeretnénk válaszolni a megkeresésekre, üzenetekre, de ha mindent el akarunk intézni karácsonyig, ez szinte lehetetlen. Nem árt kikapcsolni az értesítéseket, legalább pár órára. Fontos a telefonmentes időszak, mert nem tudunk igazán kikapcsolódni. Az üzenetek megvárnak.
 
3.Lélegezzünk mélyeket!
 
A lélegzet a legjelentősebb eszköz a béke és nyugalom megtalálásához. Amint elkezdjük egyenletes, tudatos légzésekkel szabályozni légzésünket, a pulzusunk lassulni kezd, a vérnyomásunk csökken és felébresztjük paraszimpatikus idegrendszerünket - autonóm idegrendszerünk azon részét, amely felelős a pihenésünkért.
 
Bármit is csinálunk, szánjunk naponta pár percet a tudatos légzésre. Érezzük, hogyan vált ki a lélegzet fizikai mozgást a bordákban, a mellkasban és a hasban. Nem kell sok időt szánni arra, hogy nyugodtak és meditatívak legyünk. Ne felejtsünk el gyakrabban ráhangolódni a légzési szokásokra. Olvasd el: A túl sok szabadidő is káros lehet a jó közérzetre nézve
 
4.Gyakoroljuk a tudatos gyaloglást
 
A tudatos séta beépíthető a napi teendők közé - akkor is, ha csak felkelünk egy csésze kávéért. A napi ingázást, sétát szintén fel lehet használni a lelki jóllétért. Tegyünk tudatos erőfeszítést, hogy minden lépéssel érezzük a földet a lábunk alatt, fogadjuk be a hangokat, az illatokat és a színeket és mindent, ami körülvesz.
 
Még ha ugyanabban a környezetben járunk is, nagy eséllyel észreveszünk valami újat. Ha lelassítunk és engedjük magunknak, hogy finoman átszűrjük és befogadjuk a világot, ahogy az velünk együtt létezik, újra felfedezhetjük a béke és a nyugalom apró pillanatait.
 
5.Mondjunk nemet
 
Az ünnepi stressz leküzdése érdekében érdemes megfontolni, hogy egyes esetekben nemet mondjunk. Olykor a legjobb mód a nyomás enyhítésére, ha kicsit jobban odafigyelünk arra, hogy mit tegyünk meg és mi várhat, vagy talán nem is szükséges.
 
Érdemes szünetet tartani egy eseményen való részvétel előtt, vagy néhány további másodpercet szánni annak mérlegelésére, vállalhatunk-e további munkaterhelést. Ne feledjük, hogy a nemet mondás nem zárja be az ajtókat, hanem új lehetőségeket nyit meg számunkra. Ha kipihentnek érezzük magunkat, sokkal befogadóképesebbek leszünk.
 
 
L.A.

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.