2021. 10. 30. - 08:00

Mesterséges intelligencia – Hamburgi a világ első automatizált, vezető nélküli vonata

Mesterséges intelligencia – Hamburgi a világ első automatizált, vezető nélküli vonata

Bemutatta első, teljes mértékben automatizált vonatát a Siemens és a németországi Deutsche Bahn: a jármű önvezetőként közlekedik Hamburgban.

A Siemens Mobilitással együttműködve mutatta be a világ első, teljesen automatizált vonatát a német Deutsche Bahn Hamburg városában.
 
A projekt a Digitális Vasutat Németországnak kezdeményezés része, célja pedig olyan automatizált S-bahn műveletek kifejlesztése, amelyek általában alkalmazhatók vasúti szállításra, szerte a világon.
 
„A digitalizáció a kulcsa a vasúti infrastruktúra elérhetőségének, automatizálásának, összekapcsolhatóságának és fenntarthatóság-javításának” – fogalmaztak a fejlesztők.
 
A pilot projekt 2021 októberében vette kezdetét: négy jármű közlekedik automatikusan a Berliner Tor és a Bergedorf/Aumühle állomások között, a 21-es S-bahn vonalon. Ezek megfelelnek az automatikus vonatüzemeltetés (ATO) és az európai vonatvezérlő rendszer (ETCS) elvárásainak. Olvasd el: Bemutatta megújuló energiájú, üvegaljú vonatát Kína
 
Teljesen automatizált vonat közlekedik majd Hamburgban
Teljesen automatizált vonat közlekedik majd Hamburgban
 
A kezdeményezés a Deutsche Bahn, a Siemens Mobilitás és Hamburg város partnerségének köszönhetően jött létre, 60 millió eurós befektetéssel.
 
„A mozdonyvezetőnek egyszerűen meg kell nyomnia egy gombot, és a nagymértékben automatizált utazás megkezdődik” – fogalmaztak a fejlesztők.
 
A vonatot digitális technológia vezérli, teljesen automatizált. A tolatás vagy a vonat megfordítása szintén fedélzeti személyzet nélkül történik.
 
A vezető ugyanakkor még a vonaton marad, hogy ellenőrzés alatt tartsa az utazást. A jövőben azonban csak szabálytalanság esetén kell beavatkozniuk a mozdonyvezetőknek. Olvasd el: Önjáró robotcsónakok bukkantak fel Amszterdamban
 
„Megkezdjük Hamburgban a műveletek digitalizálását, egy jelentős német S-bahn hálózaton. Ez mérföldkövet jelent a jövőorientált németországi digitális vasúti program esetében. Az elmúlt évek legnagyobb technológiai változását jelzi” – mondta el Ronald Pofalla, a német Bahn-infrastruktúráért felelős igazgatótanács tagja.
 
A digitális vonatoktól a vasúti hálózat hatékonyságának növelését is várják - az aktuális forgalmi állapotról rádión keresztül értesítik a vonatot, ami így hatékonyabban halad, optimális sebességprofillal és kevesebb fékezéssel. 
 
Az új technológia a fel- és leszállás idejét is optimalizálhatja, ami csökkenti a megállási időt - miközben a vonatok megbízhatóbbá válnak, a menetrend stabilabb lesz és nagyobb az utazás kényelme is.
 
„Támogatjuk partnerünket, a Deutsche Bahn-t a vonatozás vonzóbbá tétele és a környezet védelme érdekében. Technológiánkkal ügyfeleink akár 30 százalékkal több utast szállíthatnak, jelentősen javíthatják a pontosságot, s több mint 30 százalékos energiát takaríthatnak meg” – fogalmazott dr. Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgatója.
 
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.