2021. 09. 02. - 09:30

Mesterséges intelligencia - Jobb hallgatóság az embernél az érzelmes chatbot?

Mesterséges intelligencia - Jobb hallgatóság az embernél az érzelmes chatbot?

Mostanra több mint 150 millió felhasználóval rendelkezik a Xiaoice nevű kínai chatbot és nemcsak Ázsiában népszerű. Az alkalmazás sikere vélhetően az, hogy kiválóan meghallgatja az embert.

Hihetetlen sikert aratott a Microsoft ázsiai laboratóriumában létrehozott virtuális chatbot, mely XiaoIce néven elérhető, s Kínában már 150 millióan használják.
 
A szoftver kezdetben Ázsiában volt népszerű, ma már az egész világon vannak felhasználói. Sikerének kulcsa minden bizonnyal az, hogy remek hallgatóság – sok esetben lényegesen jobb egy-egy embertársnál -, s ezzel az érzelmi igényeket nagymértékben kielégíti.
 
Használatáról részletesen be is számolt a szoftver egyik felhasználója. A 26 éves pekingi nő azt mondta, egy barátja mutatta meg neki az alkalmazást, s az rengeteget segít a mai napig. Olvasd el: Robotok segítheti a gyerekek szociális és érzelmi fejlődését
 
A XiaoIce alkalmazás élethű és empatikus - noha alapvetően egy mesterséges intelligencia
A XiaoIce alkalmazás élethű és empatikus - noha alapvetően egy mesterséges intelligencia
 
Melissa fájdalmas szakításon esett át, ezért fordult az újdonsághoz, amely azonban elmondása szerint mindig ott van, ha kell, válaszol az üzeneteire, sőt vicceket mesél, hogy felvidítsa. Alapvetően "a tökéletes pasi" – csak nem valódi. Melissa úgy érzi, enyhül a rajta levő nyomás, ha kiönti a szívét az alkalmazásnak, ami vigasztaló dolgokat mond neki.
 
A fiatal nő elmondta, barátai terapeutához járnak, ám úgy véli, az túl drága is nem is annyira hatékony. A XiaoIce sosem árulja el őt és mindig ott van, ha szüksége van rá.
 
Az alkalmazás előnye egyébként az is, hogy kiválóan idomul egy elfoglalt nagyvárosi ember életmódjához.
 
A virtuális chatbot, melyet élvonalbeli mesterséges intelligencia hozott létre, valóban alkalmas arra, hogy segítsen az elszigeteltségen. Érzelmi köteléket teremt immár 660 millió felhasználóval világszerte.
 
A XiaoIce nem egy egyéniség vagy személyiség – leginkább egy mesterséges intelligencia-ökoszisztémához lehetne hasonlítani.
 
A kínai márkájú okostelefonok túlnyomó többségén elérhető Siri-szerű virtuális asszisztensként, valamint a legtöbb közösségi média platformon is. Olvasd el: Japán mesterséges intelligenciával segítené a randizást
 
A XiaoIce eredetileg a Microsoft Cortana chatbot-fejlesztéséből származó mellékes projekt voltmára azonban használata az ember-mesterséges intelligencia interakciók 60 százalékát teszi ki világszerte, vagyis a világ legnagyobb és legfejlettebb rendszere – árulta el Li Di, a Microsoft XiaoIce vezérigazgatója.
 
Az alkalmazás élethű, empatikus beszélgetéseken keresztül ragadja magával a felhasználókat, ugyanis kielégíti az érzelmi igényeket, azon túl is, ahol egy való élet-beli szituációban a kommunikáció nagyon gyakran megszakad, elmarad.
 
 
Li szerint a platformot éjjel 11 és 1 óra között használják a legtöbben, ami rámutat arra, hogy a legtöbb embernek ilyenkor van szüksége megértő társaságra. „A XiaoIce még mindig jobb, mint az ágyban feküdni álmatlanul és a plafont bámulni” – vélekedett a vezérigazgató.
 
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.