2022. 11. 22. - 08:15

Mesterséges intelligencia - Robotok segítségével kézbesítene a norvég postaszolgálat

Mesterséges intelligencia - Robotok segítségével kézbesítene a norvég postaszolgálat

Robotos kézbesítést tesztelt Európa egyik legnagyobb postai szolgáltatója, a Posten Norge, amely a célra az Ottobots robotjait használja.

Robotokkal kézbesítene leveleket egy norvég postaszolgálat: a Posten Norge az Ottonomy cég által gyártott Ottobots-szal teszteli a logisztikai kézbesítés jövőjét Oslóban.
 
Tevékenységével hozzájárul az autonóm kézbesítés elterjedéséhez.
 
Az Ottonomy a közelmúltban jelentette be, hogy együttműködik a Posten Norge-val és a Holo-val a kézbesítés utolsó körének automatizálását célzó kísérletekben.
 
A partnerség Európa egyik legnagyobb logisztikai vállalatával annak tesztelésére irányul, miként javíthatják az autonóm robotok az intralogisztikát, különösen a városközpontokban. Olvasd el: Már az Uber is robotkézbesítőkkel szállít ételt
 
Mesterséges intelligencia - Robotok segítségével kézbesítene a norvég postaszolgálat
Mesterséges intelligencia - Robotok segítségével kézbesítene a norvég postaszolgálat
 
A Posten Norge Ottobotokat használ majd arra, hogy a küldeményeket házhoz vigye, de az AMOI digitális piactér áruinak fogadásához és kiszállításához is ezeket alkalmazná, a forgalmas oslói Aker Brygge városrész esetében.
 
Az autonóm robotokat korábban más cégek is tesztelték, teljes mértékben arra a szakaszra összpontosítva, amikor a szállítmány már az ügyfélhez kerül. Szeretnénk felmérni, hogyan válhatnak a robotok a Posten jövőbeli logisztikai megoldásainak részévé. Ez az embereket és robotokat egyaránt hasznosító projekt számos új lehetőséget kínál szervezetünk hatékonyságának és termelékenységének növelésére. Továbbra is a meglévő ember futárjainkat használjuk majd az áruk kiszállítására az ügyfeleknek – miközben a robot gondoskodik az ellátási láncon belüli logisztikai részről” – mondta el Sven Richard Tønnessen, a Posten Norge feltörekvő technológiákkal foglalkozó részlegének munkatársa.
 
Az utolsó kör a kiszállításban
 
Jó ideje problémás pont volt a nagyvárosi területeken működő szervezetek számára az utolsó pár kilométeres kiszállítás – azaz, amikor már a célszemélyhez kerül a szállítmány.
 
Ez magában foglalja a termékek áthelyezését a gyártó vagy a kiskereskedő raktárából egy központi tárolóközpontba. Erről a helyről egy fuvarozó, szállítmányozó cég vagy logisztikai partner felveszi a termékeket és elviszi a következő szakaszra a célállomáson. Olvasd el: Küszöbön az élelmiszer-szállító robotok?
 
 
„Az oslói Aker Brygge szállítókocsikkal történő logisztikája rendkívül megterhelő a parkolás és az időigényes szempontok miatt. Partnereinkkel együtt tesztelni szeretnénk az autonóm technológia különböző alkalmazásait, amelyek egyszerűbb logisztikát és csökkentett zajt tesznek lehetővé a városban – mondta el Kenneth Tjønndal Pettersen, a Posten Norge munkatársa.
 
Az Ottobotot egyébként a 2021-es év Fenntarthatósági Terméke díjjal tüntette ki a Business Intelligent Awards – ezt a robotot használják majd fel annak meghatározására, hogyan tudja a Posten Norge AS a jövőben növelni a logisztikai ellátási lánc fenntarthatóságát és hatékonyságát.
 
 
L.A.
 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.
hungarospa_logo_kicsi
gyulai_vafurdo

profight_banner.