2020. 07. 15. - 10:05

Mesterséges intelligencia - Szobaszervízt nyújt egy robot Kanadában

Mesterséges intelligencia - Szobaszervízt nyújt egy robot Kanadában

Egy kanadai szálloda robotot alkalmaz, hogy szobaszervízt biztosítson a vendégeknek. A Savioke terméke azon kezdeményezés része, amely mindent összekapcsolna és érintkezésmentessé tenne.

Szobaszervízt biztosít a vendégeknek egy robot a kanadai Hôtel Monville Montréalban. A Savioke vállalat terméke, Relay egy folyamat része, melynek célja, hogy mindent összekapcsoljanak és érintkezésmentessé tegyenek.
 
Jean-Cédric Callies, a szálloda értékesítési és marketing igazgatója elárulta: a Monville 100 százalékban összekapcsolt hotel. „Már voltak érintkezésmentességgel kapcsolatos tapasztalataink, mivel ez Kanada első olyan hotelja, ahol a bejelentkezés web-alapú - és 24 órával az érkezés előtt történik -, ahogyan a becsekkolás is”.
 
A Savioke robotja szobaszervízt biztosít a Hotel Monville-ben
A Savioke robotja szobaszervízt biztosít a Hotel Monville-ben
 
„2016-ban, 2 évvel a megnyitás előtt megbeszéléseket folytattunk a Savioke céggel. A cél az volt, hogy ez legyen az első kanadai szálloda, mely robot által üzemeltetett szobaszervízt nyújt. Robotunk mostanra egy közkedvelt alkalmazott” – mondta az igazgató. Olvasd el: Tojást sütni is megtanult a robot
 
Hozzátette: nincs kontaktus a vendégek és a robot között, mivel az a szobán kívül várakozik - a tartálya akkor nyílik ki, amikor a vendég ajtót nyit. „A vendég veszi ki a tartályban elhelyezett, rendelt italt vagy ételt, melyek a megfelelő higiéniai szabályoknak megfelelően vannak becsomagolva. A robotot is alaposan tisztítják minden szállítás alkalmával.” Olvasd el: Küszöbön áll a robotos élelmiszer-szállítás?
 
A szálloda egyébként úgy  adott nevet a robotnak, hogy törzsvendégei között szavazást tartott arról, hogyan nevezzék el az elektromos jövevényt. A H2M2 nyert, utalva a Csillagok háborújára – az R2D2 miatt -, a HM pedig a Hôtel Monville-t jelzi.
 
Callies megjegyezte: „Szeretem a robotokat és a technológiát, a közösségi médiát is. Az emberek felhívnak, hogy megkérdezzék: ez az a szálloda, ahol van egy robot?” Olvasd el: Egyre népszerűbb a takarító robot
 
Mint mondta, örömmel látják, hogy a vendégek fotókat és videókat is posztolnak a szobaszervízt biztosító robotról.
 
A Savioke szerint a Relay mögött mára 10 ezer szobaszervíz-szolgáltatás van – többségében élelmiszert szállított -, ez átlagosan havi 400 szállítást jelent. A cég hozzátette: a robot bérlése óránként 3–5 dollár, ami kevés a személyi költségekhez viszonyítva.
 
Az igazgató szerint a biztonságos, érintkezés nélküli szobaszervíz mennyisége egy év alatt megduplázódott.
 
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.