2020. 12. 09. - 09:45

Mesterséges intelligencia – Utakra kerül Kínában az önjáró RoboTaxi

Mesterséges intelligencia – Utakra kerül Kínában az önjáró RoboTaxi

Bevezette teljesen vezető nélküli taxijait a kínai Sencsen belvárosában az AutoX nevű vállalat. A RoboTaxi teljesen önálló flottával jelentkezett.

Megjelentek az első önjáró taxik Kínában, Sencsen város utcáin. Az AutoX nevű vállalat teljesen sofőrmentes RoboTaxi szolgáltatása már teljesen önállóan működik, anélkül, hogy biztonsági vezetők vagy távoli üzemeltetők figyelnék tevékenységét.
 
Az élen járó, autonóm vezetési technológiával foglalkozó cég az elmúlt fél évben már végrehajtott sofőr nélküli stressz-teszteket a városban, melynek Kínában a legnagyobb a népsűrűsége, s amelynek első körben szállítanak. Olvasd el: Terjeszkedik a sofőr nélküli RoboTaxi
 
Videókat is megjelentettek arról, hogyan navigálnak Sencsen belvárosában a járművek. 
 
Ezen megfigyelhető, hogy a teljesen vezető nélküli AutoX-féle RoboTaxi ügyesen manőverez a helytelenül parkoló járművek és a teherautók körül, utat enged a gyalogosoknak és a robogóknak, jól kezeli az építkezési területeket és az U-megfordulást is - mindezt 100 százalékban a vállalat platformja hajtja végre.
 
Megjelentek az utcán Kínában a teljesen önálló RoboTaxi járművek
Megjelentek az utcán Kínában a teljesen önálló RoboTaxi járművek
 
Az AutoX Driver platform távirányítás vagy emberi segítség nélkül működik.
 
Az AutoX 25 vezető nélküli RoboTaxit tesztelt Sencsenben 2020 folyamán, további öt járművet pedig a világ más városaiban tettek próbára.
 
Az AutoX önjáró RoboTaxijai a vállalat újonnan megjelent, 5. generációs rendszerével vannak felszerelve, hogy támogassák az önálló járművek telepítését városi környezetben.
 
Az új generációt erősebb érzékelő technológiával fejlesztették, hogy képes legyen kezelni a legsűrűbb és legösszetettebb forgalmi helyzeteket is - például amikor a gyalogosok, gyors kerékpárosok és kisállatok egyszerre kerülnek közel a járműhöz.
 
Az ötödik generációs érzékelő rendszer az ultra nagy felbontású kamerák sorozatát – ezt szintén házon belül tervezte az AutoX - ötvözte a két LiDAR érzékelővel a jármű mindkét oldalán, valamint a fejlett 4D RADAR érzékelőkkel szerelte fel az autókat.
 
A jármű minden oldalán több vakfolt-érzékelő készlet található, hogy több érzékelővel rendelkező fúziós térlátást hozzanak létre, mely még a vakfoltokban lévő kis tárgyakat is képes felismerni. Olvasd el: 5 dolog, amiért jók a robot taxik
 
Az AutoX 5. generációs rendszerével tehát előállt az első hardverkész, teljesen vezető nélküli RoboTaxi flotta Ázsia utcáin.
 
2020-ban egyébként az AutoX volt a harmadik vállalat, amely megkapta a vezető nélküli jármű-engedélyt a
Kaliforniai Gépjármű Szakosztálytól.
 
 
Az AutoX több mint 100 RoboTaxit üzemeltet Sanghaj és Sencsen városokban. Idén augusztusban a nagyközönség számára is megnyílt a Shanghai RoboTaxi szolgáltatás. Az autókat applikáció segítségével lehet hívni.
 
A vállalat 2020 áprilisban bemutatta Sanghajban a RoboTaxi Műveleti Központot is - mely mára Ázsia legnagyobb adatközpontja az önvezető autóadatok területén.
 
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.