2025. 07. 11. - 08:20
Régóta tervezték: mesterséges intelligencia-kurzusok indulnak a pekingi iskolákban

A kínai Pekingen mesterséges intelligencia-oktatást vezetnek be az őszi szemesztertől kezdődően általános és középiskolákban, legalább nyolc tanórával tanévenként.
Az őszi szemesztertől Peking-szerte bevezetik a mesterséges intelligencia általános oktatását, az általános és középiskolákban, minimum 8 tanórával tanévenként – jelezte a Pekingi Oktatási Bizottság által nemrégiben közzétett dokumentuma.
A bizottság június végén tette közzé weboldalán a pekingi általános és középiskolákban a mesterséges intelligencia oktatására vonatkozó tantervvázlat - kísérleti verzió - 2025-ös kiadását.
A tanterv három területre összpontosít: MI-tudatosság és kognitív képességek, MI-alkalmazások és innovációs képességek, valamint a MI-vel kapcsolatos etika és társadalmi felelősségvállalás - tudatta a chinadaily.com.
A kezdeményezés célja, hogy a diákokat a mesterséges intelligencia alapvető megértésétől elvezesse annak körültekintő használatáig, miközben segíti őket a problémamegoldó készségek és az innovatív gondolkodás fejlesztésében. Olvasd el: Kínában kötelező lesz a mesterséges intelligencia oktatása

Mesterséges intelligencia kurzusok indulnak a pekingi iskolákban
A MI-alkalmazásokkal kapcsolatos készségek a tanulók átfogó értékeléseiben is szerepelni fognak.
A dokumentum alapján az iskolák rugalmasan kínálhatnak önálló mesterséges intelligencia-kurzusokat, vagy integrálhatják azokat az informatikába, az általános technológiába, a természettudományokba, az integrált gyakorlati tevékenységekbe, a munkatudományokba és más tantárgyakba.
A hangsúlyt az integrált tervezésre kell helyezni a redundancia és az átfedések elkerülése érdekében – áll a tantervben.
Li Yuxin, a Chaoyang kerületben található Beijing Bright Horizon Idegen Nyelvű Általános Iskola igazgatója elmondta, hogy az iskola az elmúlt években tett már erőfeszítéseket a mesterséges intelligencia oktatásának gyakorlati kutatására.
„Abban bízunk, hogy az új iránymutatások értelmében egy integrált mesterséges intelligencia oktatási innovációs forgatókönyv épülhet ki az általános iskoláktól a középiskolákig, amely jobban segíti majd az oktatási szektort a mesterséges intelligencia technológiai reformjai által kínált lehetőségek kiaknázásában” – mondta Li Yuxin.
Zheng Qinhua, a Pekingi Normális Egyetem Pedagógiai Karának professzora megjegyezte, hogy számos, úgynevezett „MI programozási kurzus” melyet az általános és középiskolás diákok számára kínálnak - és széles körben népszerű a piacon -, nem teljesen illeszkedik az általános MI-oktatás fejlesztési céljaihoz.
„Az új koncepciónak megfelelően arra számítok, hogy növelhetjük az általános iskolás diákok lelkesedését, és a MI-alkalmazásokban szerzett tapasztalataikra összpontosíthatunk, folyamatosan építve a MI-vel kapcsolatos ismereteiket” – mondta Zheng.
Hozzátette: az alsó tagozatban arra összpontosíthatnak, hogy a diákok megértsék a mesterséges intelligencia technológiáit és elméleteit, miközben erősítik alapvető alkalmazási képességeiket.
A felső tagozatos diákoknál az innovációs és kreatív gyakorlatokra való képességet kell hangsúlyozni, valamint a mesterséges intelligencia stratégiai szerepének megértését az ország fejlődésében.
B.A.