2025. 07. 11. - 08:20

Régóta tervezték: mesterséges intelligencia-kurzusok indulnak a pekingi iskolákban

Régóta tervezték: mesterséges intelligencia-kurzusok indulnak a pekingi iskolákban

A kínai Pekingen mesterséges intelligencia-oktatást vezetnek be az őszi szemesztertől kezdődően általános és középiskolákban, legalább nyolc tanórával tanévenként.

Az őszi szemesztertől Peking-szerte bevezetik a mesterséges intelligencia általános oktatását, az általános és középiskolákban, minimum 8 tanórával tanévenként – jelezte a Pekingi Oktatási Bizottság által nemrégiben közzétett dokumentuma.
 
A bizottság június végén tette közzé weboldalán a pekingi általános és középiskolákban a mesterséges intelligencia oktatására vonatkozó tantervvázlat - kísérleti verzió - 2025-ös kiadását.
 
A tanterv három területre összpontosít: MI-tudatosság és kognitív képességek, MI-alkalmazások és innovációs képességek, valamint a MI-vel kapcsolatos etika és társadalmi felelősségvállalás - tudatta a chinadaily.com.
 
A kezdeményezés célja, hogy a diákokat a mesterséges intelligencia alapvető megértésétől elvezesse annak körültekintő használatáig, miközben segíti őket a problémamegoldó készségek és az innovatív gondolkodás fejlesztésében. Olvasd el: Kínában kötelező lesz a mesterséges intelligencia oktatása
 
Mesterséges intelligencia kurzusok indulnak a pekingi iskolákban
Mesterséges intelligencia kurzusok indulnak a pekingi iskolákban
 
A MI-alkalmazásokkal kapcsolatos készségek a tanulók átfogó értékeléseiben is szerepelni fognak.
 
A dokumentum alapján az iskolák rugalmasan kínálhatnak önálló mesterséges intelligencia-kurzusokat, vagy integrálhatják azokat az informatikába, az általános technológiába, a természettudományokba, az integrált gyakorlati tevékenységekbe, a munkatudományokba és más tantárgyakba.
 
A hangsúlyt az integrált tervezésre kell helyezni a redundancia és az átfedések elkerülése érdekében – áll a tantervben.
 
Li Yuxin, a Chaoyang kerületben található Beijing Bright Horizon Idegen Nyelvű Általános Iskola igazgatója elmondta, hogy az iskola az elmúlt években tett már erőfeszítéseket a mesterséges intelligencia oktatásának gyakorlati kutatására.
 
„Abban bízunk, hogy az új iránymutatások értelmében egy integrált mesterséges intelligencia oktatási innovációs forgatókönyv épülhet ki az általános iskoláktól a középiskolákig, amely jobban segíti majd az oktatási szektort a mesterséges intelligencia technológiai reformjai által kínált lehetőségek kiaknázásában” – mondta Li Yuxin.
 
Zheng Qinhua, a Pekingi Normális Egyetem Pedagógiai Karának professzora megjegyezte, hogy számos, úgynevezett „MI programozási kurzus” melyet az általános és középiskolás diákok számára kínálnak - és széles körben népszerű a piacon -, nem teljesen illeszkedik az általános MI-oktatás fejlesztési céljaihoz.
 
„Az új koncepciónak megfelelően arra számítok, hogy növelhetjük az általános iskolás diákok lelkesedését, és a MI-alkalmazásokban szerzett tapasztalataikra összpontosíthatunk, folyamatosan építve a MI-vel kapcsolatos ismereteiket” – mondta Zheng.
 
Hozzátette: az alsó tagozatban arra összpontosíthatnak, hogy a diákok megértsék a mesterséges intelligencia technológiáit és elméleteit, miközben erősítik alapvető alkalmazási képességeiket.
 
A felső tagozatos diákoknál az innovációs és kreatív gyakorlatokra való képességet kell hangsúlyozni, valamint a mesterséges intelligencia stratégiai szerepének megértését az ország fejlődésében.
 
 
B.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.