2023. 04. 26. - 09:50
Mesterséges intelligencia-karakterek élnek egy kisvárosban
Mesterséges intelligenciák laknak egy Smallville nevű kisvárosban – mindennapjaink követése jobb, mint egy valóságshow - meghökkentő tanulmányt közöltek a Stanford Egyetem és a Google kutatói.
Meglepő tanulmánnyal állt elő a Google és a Stanford Egyetem mesterséges intelligencia kutatóinak csapata, melyet április elején tettek közzé az interneten.
Eszerint az OpenAI chatbotjával 25 „generatív ügynököt” avagy egyedi személyt hoztak létre identitással és célokkal, majd elhelyezték őket egy Smallville-nek elnevezett, városra emlékeztető környezetbe.
Az egész nagyon emlékeztet a The Sims-re. A karakterek egy zárt, videojáték-szerű világban élnek és kommunikálnak egymással.
A – még nem értékelt - tanulmány szerzői megfigyelték az ügynököket: ahogyan egy napjuk telt, munkába jártak, beszélgettek, s még tevékenységeket is terveztek. Olvasd el: Félelmetes ismerkedős szövegekkel állt elő a mesterséges intelligencia
Mesterséges intelligencia-karakterek élnek egy kisvárosban
A karakterek felébrednek, elalszanak, reggelit készítenek, zuhanyoznak, interakcióba lépnek egymással és részt vesznek egymás partijain, hogy a lehető legpontosabban utánozzák az emberi viselkedést. Olvasd el: Négyesre vizsgázott az egyetemen a mesterséges intelligencia
Egy népszerű mesterséges intelligencia-megfigyelő a Westworld korai verziójához hasonlította a kísérletet, bár ez inkább egy videojáték-demóhoz hasonlít, ahol a karakterek cselekedeteit és párbeszédét az MI automatikusan generálja.
A kutatók karakterenként egy-egy bekezdést írtak be a ChatGPT-be - leírva foglalkozásukat, kapcsolatukat más ügynökökkel és emlékeiket, majd megkezdték a szimulációt, amelyet „Az emberi viselkedés interaktív szimulációjának" neveztek el. Olvasd el:
A karakterek avagy generatív ágensek képesek információt gyűjteni „memóriájukból”, amely az ügynök tapasztalatainak átfogó feljegyzése. Érzékelik környezetüket, emlékeiket pedig felhasználják egy cselekvés meghatározására. Reflektálni is tudnak, ami lehetővé teszi számukra, hogy új betekintést és hosszú távú terveket alkossanak.
Külön érdekesség, hogy amikor már egy ideje tartott a szimuláció, a kutatók „meginterjúvoltak” minden szereplőt és megállapították, hogy néhányuk önálló karriert és politikai érdeklődést alakított ki.
A kutatók úgy vélik, az emberi viselkedés hihető szimulációinak létrehozása ezen metaverzumban számos virtuális térben való alkalmazásához vezethet - beleértve a nem játékra kitalált karakterek meghajtását is.
„Ezután bemutatjuk a generatív ügynökökben rejlő lehetőségeket, azzal, hogy nem játékos karakterként jelenítjük meg őket egy Sims-stílusú játékvilágban és szimuláljuk benne az életüket. Az értékelések azt sugallják, hogy építészetünk hihető viselkedést hoz létre” – összegezték a kutatók.
Hozzátették: a továbbiakban azt javasolják, hogy a generatív ágensek számos interaktív alkalmazásban szerepet játszhassanak, a tervezőeszközöktől a közösségi számítástechnikai rendszereken át a magával ragadó környezetekig.
L.A.